web : Showbizzkanaal

03/03/2017

'The Lodge' - Gloednieuwe live action en muziek serie vanaf 5 maart 2017 bij Disney Channel

disney.JPGDisney Channel presenteert The Lodge: de nieuwe topserie voor tieners vol spannende avonturen, catchy muziek en boeiende personages. In The Lodge zien we hoe de 15-jarige Skye verhuist van de grote stad naar een landelijk dorpje en er nieuw leven inblaast. Samen met de andere personages Ben, Sean, Danielle, Kaylee en Josh ontdekt Skye niet alleen de prachtige omgeving maar ook haarzelf. De soundtrack van de reeks is beschikbaar op Spotify, iTunes & Google Play. Via www.youtube.com/DisneyChannelBelgië worden wekelijks alle songs, behind-the-scenes en videodagboeken losgelaten op de fans. Tune dus zeker in vanaf 5 maart 2017 op Disney Channel voor deze nieuwe jeugdreeks.

In The Lodge zien we hoe het leven van de 15-jarige hoofdrolspeelster Skye een emotionele achtbaan en zelfontdekkingstocht is na de dood van haar moeder. Wanneer ze samen met haar vader verhuist naar het gekoesterde vakantieverblijf van haar familie, begint voor Skye een heel nieuw leven. Ze vernieuwt banden met haar familie, krijgt nieuwe vrienden en beleeft geweldige avonturen zoals rotsklimmen, kayakken, mountainbiken in de prachtige omgeving. De serie verkent moedig zijn, uitdagingen aanvaarden, je dromen realiseren en toch steeds trouw aan jezelf blijven.

9 originele liedjes werden speciaal voor The Lodge geschreven. De eerste digitale muziekvideo is “Starting over starting now” - online te vinden via deze link. Alle muziek werd verzameld op Spotify, iTunes & Google Play. Naast de afleveringen op tv worden er ook extra video’s, behind-the-scenes fragmenten en videodagboeken wekelijks losgelaten op de fans via www.youTube.com/DisneyChannelBelgië.

In The Lodge zien we opkomend talent uit gans Europa zoals de Britse acteurs Sophie Simnett, Jade Alleyne, de Schotse acteur Thomas Doherty (die we ook te zien krijgen in de komende Disney Channel Original Movie Descendants 2), Luke Newton, Jayden Revri, Joshua Sinclair-Evans en Bethan Wright, alsook de Deense actrice Clara Rugaard, de Nederlandse actrice Sarah Nauta en de Franse acteur Tom Hudson.

The Lodge gaat in premiere bij Disney Channel om 9:30 uur op zondag 5 maart 2017. Elke zondag kan je genieten van een nieuwe aflevering. Extra content en muziek is te vinden via www.youtube.com/DisneyChannelBelgië

21:58 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Web | Tags: the lodge, disney the lodge |  Facebook | |  Print |

17/01/2017

Nieuwe website voor David Vandyck

David Vandyck, artiest David Vandyck, 2016 was voor David Vandyck een absolute kroon op 10 jaar carrière. David maakte zijn debuut in 2006 en scoorde voluit in 2011 met ‘Een Superlange Nacht’, een nummer 2 in de Vlaamse Top 10.

Het was de eerste in een rij van Vlaamse hits: ‘Met Heel Mijn Hart’, ‘Zolang Het Liefde Is’, ‘Een Glas Koele Witte Wijn’, ‘Liefdesvuur’ en ‘Voel De Beat’ afgelopen zomer.

Reeds begin 2015 besloot David deels een andere weg in te slaan. Het tribute album ‘Zingt Will Tura’, een ode aan zijn grote muzikale voorbeeld, liet aan Vlaanderen een andere David Vandyck zien.

Een live artiest die ook tijdens de bijhorende uitverkochte concertenreeks doorheen heel Vlaanderen zijn plaats veroverde als zanger, performer en singer-songwriter. David schreef in dat jaar twee eigen songs die gebruikt werden in twee Belgische bioscoopfilms, ‘d’Ardennen’ en ‘Wat Mannen Willen'.

Mede door zijn muzikale groei werd het feestjaar ’10 jaar carrière’ vorig jaar bekroond met een eigen live CD/DVD die op nummer 1 binnenkwam in de Ultratop Belgische Album Top 40. 

Eind 2016 koos Koen Crucke voor David Vandyck om samen zijn 50-jarige carrière te bekronen met het kerstnummer ‘Jingle Bell Rock’. Een duet waarmee Koen Crucke en David Vandyck als eerste en enige Belgische productie in de top 10 van de Ultratop Kerstmis Top 50 van 2016 vereeuwigd staan.

Dit jaar zet de West-Vlaamse zanger duidelijk het elan van kwaliteit en perfectionisme verder met een totaal vernieuwde website (www.davidvandyck.be). David werkte naast een nieuwe site ook duidelijk aan zijn looks. Hij kiest voor een fris imago (foto) en gaat resoluut voor digitalisering via onder andere de gratis online fanzone. Fans en publiek zullen daar, na gratis registratie, als eerste nieuwtjes, scoops, wedstrijden of releases kunnen meekrijgen.

Ook achter de schermen laat de verandering zich merken. David Vandyck gaat 2017 in met een nieuw en uitgebreid team. Een positieve en vernieuwde dynamiek die zich overduidelijk laat voelen, afgaande op de reacties op David’s facebook-pagina.

De nieuwe website is duidelijk maar een voorbode van wat we in 2017 van David Vandyck nog mogen verwachten.

Op zaterdag 21 januari treedt David voor het eerst op in De Roma onder begeleiding van de Lou Roman Band.
Info & tickets: www.deroma.be

07:13 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Web | Tags: david vandyck, artiest david vandyck |  Facebook | |  Print |

27/05/2016

vtm.be lanceert Dubbelspel, eerste eigen webserie

Nathan Naenen. Anthony Arandia, Ontbreekt, Dubbelspel, Pieter Verelst, Annelies Boel, Peter Van Asbroeck, Tinne Keuppens, Ann Tuts, Jacob Ooghe, (Vlnr Pieter Verelst, Annelies Boel, Peter Van Asbroeck, Tinne Keuppens, Ann Tuts, Jacob Ooghe en Nathan Naenen. Ontbreekt: Anthony Arandia)

Deze zomer lanceert vtm.be een exclusiviteit: een eerste eigen online serie, ‘Dubbelspel’. Een dagelijkse reeks vooral voor jongeren die alleen te volgen zal zijn via vtm.be en de vtm-app.

‘Dubbelspel’ is het verhaal van de jonge Laura, een meisje dat het wil maken in de wereld van beauty en glamour. Schrijver is Hugo Van Laere, eerder al verantwoordelijk voor het succes van telenovella’s ‘Sara’ en ‘David’. Op vtm.be kon je de voorbije zomers al kijken naar webisodes van ‘Wie is Thomas Feyaerts?’ en ‘De Zaak Bart’, die telkens verder bouwden op verhaallijnen van ‘Familie’ en heel wat fans bereikten. ‘Dubbelspel’ wordt voor vtm.be nu de eerste volledig originele reeks.

De opnamen voor de webserie beginnen volgende week, er worden dertig afleveringen van ongeveer 3 minuten ingeblikt. De reeks start in de loop van juli. Vanaf dan zullen fans Laura en haar vrienden ook kunnen volgen via sociale media. De personages krijgen een eigen Facebookprofiel, en ook via Pinterest en Instagram kunnen kijkers nog meer content en info krijgen.

De cast van ‘Dubbelspel’ heeft een mix van vertrouwde gezichten en nieuwelingen. Belangrijke rollen zijn voor Ann Tuts (FC De Kampioenen, Amateurs, Bevergem), Peter Van Asbroeck (Wittekerke, Thuis), Anthony Arandia (Louis, Louise), Nathan Naenen (Altijd Prijs, VTMKZOOM), Pieter Verelst (Familie) en Jacob Ooghe (Familie, Voor wat hoort wat). De hoofdrol is voor nieuwkomer Tinne Ceuppens als Laura. Annelies Boel speelt haar beste vriendin Mieke.

‘Dubbelspel’ is een eerste groot project van het nieuwe productiehuis KAMERAKI, in nauwe samenwerking met TvBastards.

“Met KAMERAKI willen we jonge gepassioneerde videomakers volop kansen geven om bij te leren, te experimenteren en te groeien. Dat we nu de allereerste web-exclusieve fictiereeks, die volledig los staat van televisiecontent, mogen ontwikkelen voor vtm.be is een geweldige kans voor ons jong team.“ – Els Vercauteren van KAMERAKI

KAMERAKI is begin dit jaar opgericht binnen MEDIALAAN, als een intern productiehuis dat focust op online innovatie. De ploeg van jonge videomakers wil zowel exclusieve online beleving brengen voor de radio- en tv-merken van MEDIALAAN, als content die volledig los van die merken staat.

 

05/04/2016

Social media in de ban van de Powerpuff Girls

powerstuff.JPGIedereen die vandaag de dag druk in de weer is met social media kan niet zonder een coole, doordachte of stijlvolle avatar. Nu blijkt de komst van de splinternieuwe Cartoon Network-serie De Powerpuff Girls voor heel wat mensen aanleiding om zich op opvallende wijze aan de superheldenserie te binden.

Twitter explodeerde afgelopen weekend nadat Cartoon Network vlak voor het weekend de interactieve website PowerpuffYourself.com lanceerde. Razendsnel oversteeg deze site alle 1 april-grappen en was de mogelijkheid om jezelf om te toveren in een Powerpuff-karakter een trending topic op o.a. Facebook en Twitter. Zelfs bij de internationale media als CNN en The Telegraph is de site niet onopgemerkt gebleven. In Vlaanderen gaat de gloednieuwe serie De Powerpuff Girls op zaterdag 23 april in première.

PowerpuffYourself.com is toegankelijk via mobiel en desktop en geeft gebruikers de mogelijkheid om de gezichtsuitdrukking, kleding, haardracht en accessoires van hun Powerpuff avatar naar eigen inzicht toe te passen. Wanneer je jezelf hebt ‘gepowerpufft’ kun je dit delen via social media, maar vergeet niet om je avatars de tag #PowerpuffYourself en #CNPPG mee te geven.

09:40 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie, Web | Tags: social media, powerpuff girls |  Facebook | |  Print |

23/02/2016

UEFA Champions League-hoogtepunten direct via Twitter te bekijken

Heineken, Twitter en SBS6 zorgen ervoor dat Twitteraars videofragmenten van opmerkelijke UEFA Champions League-momenten binnen een minuut kunnen bekijken of terugkijken. Het gaat om clips uit de wedstrijden die live te zien zijn bij SBS6, SBS6.nl en NU.nl. Deze video’s worden op Twitter door SBS6 (@sbs6) getweet en door UEFA Champions League-hoofdsponsor Heineken via Twitter Amplify ondersteund zodat een zo groot mogelijke groep bereikt wordt. Naast de kijkers, kan het publiek dat niet zit te kijken hierdoor toch zo snel mogelijk de hoogtepunten zien. Ook is er de mogelijkheid om de videofragmenten te delen. Het betreft de grootste Twitter Amplify-deal in Nederland tot nu toe en het doel van de betrokken bedrijven is om hiermee de volgende stap te zetten om de beleving van de UEFA Champions League-wedstrijden verder te verrijken.

11:05 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie, Web | Tags: uefa champions |  Facebook | |  Print |

17/12/2015

BVN nu ook wereldwijd via internet te zien

bvn.JPGGoed nieuws voor Vlaamse expats en vakantiegangers: BVN, de publieke televisiezender voor Nederlandstaligen in het buitenland, is behalve via satelliet nu ook wereldwijd en 24 uur per dag via het internet te zien. BVN zendt iedere dag een selectie uit van actuele tv-programma's van de VRT en de Nederlandse openbare omroep NPO.
In veel landen is de internetkwaliteit te slecht voor online tv-kijken en zijn BVN-kijkers nog steeds aangewezen op ontvangst via satelliet. Toch kreeg de zender steeds vaker het verzoek om ook online te kunnen kijken naar BVN.

"Op veel plekken, denk aan grote steden met hoge gebouwen of landen met strenge overheidsregels, is het niet mogelijk om BVN via de satelliet te kunnen volgen. Maar in veel gevallen is er dan wél goed internet voorhanden. Ook van veel Nederlandstalige vakantiegangers kregen we de vraag om het signaal van BVN online beschikbaar te maken."

Netmanager René van Baaren
Nieuwe groep kijkers
BVN Live, zoals de online versie heet, is het afgelopen halfjaar via www.bvn.tv/bvnlive in stilte uitgerold om de techniek te optimaliseren en de reacties van de kijkers te peilen. En die reacties waren positief, zo concludeert Van Baaren:

"We kunnen nu niet alleen een nieuwe groep Nederlandstalige expats en emigranten bereiken maar ook bestaande kijkers vinden het prettig om via mobiele toestellen zoals laptop, smartphone of tablet de programma's van BVN te kunnen volgen. En met deze online stream is BVN voor de miljoenen Vlamingen en Nederlanders die komend jaar weer op vakantie gaan in het buitenland, ook veel toegankelijker geworden."

Ook bij calamiteiten
BVN is de enige Nederlandstalige tv-zender die overal ter wereld (behalve in Belgïe en Nederland) via de satelliet - en nu ook via internet - kan worden bekeken. BVN biedt de kijker een dagelijkse selectie uit het actuele televisieaanbod van de VRT en de NPO. Zo kunnen Vlamingen in het buitenland op BVN o.a. naar Blokken, Dagelijkse kost, Het journaal, De afspraak, T. en De week van Karrewiet kijken. Bij belangrijke gebeurtenissen en grote calamiteiten zendt BVN bovendien de live verslaggeving van de VRT en NOS gelijktijdig uit.

20:38 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Web | Tags: bvn, internet bvn |  Facebook | |  Print |

07/12/2015

Nieuwe TV zender #FIRST vandaag van start

tv.JPGVanmiddag om 15.30 uur start de eerste uitzending van de nieuwe Televisie zender #FIRST. De TV zender opgericht door een groep populaire YouTubers is op kanaal 13 te ontvangen, exclusief voor alle 4,2 miljoen Ziggo klanten.

#FIRST zendt vijf dagen in de week uit vanaf 15.30 uur. De twee belangrijkste programma’s zijn ‘FIRST Gaming’ en het comedy- en entertainmentprogramma ‘AAA!!!’. De zender start met een uur live-programmering per dag en groeit langzaam naar meer.

Het presentatietalent is bij elkaar goed voor meer dan 1,5 miljoen abonnees op YouTube en andere online kanalen. Een aantal aan de zender verbonden YouTubers zijn o.a. Veras Fawaz (Fijne Vrienden), Joost Klein (Eenhoornjoost), Defano Holwijn en Thomas Smagge (Theaumes).

De YouTubers gaat niet hun veelbekeken online filmpjes nog een keer uitzenden op TV, maar naar eigen zeggen “TV over een nieuwe boeg gooien“. Alle #FIRST programma’s zijn vrijwel 100% live, alles in interactie met de kijkers thuis. De YouTubers doen tegelijkertijd redactie, productie en regie, zoals ze dat ook voor hun eigen online kanalen gewend zijn.

Met een gemiddelde presentatie leeftijd van 23 en een gemiddelde crewleeftijd van 26 jaar kan #FIRST zich letterlijk en figuurlijk de jongste TV zender van Nederland noemen.

Thomas Smagge, programmamaker en presentator bij #FIRST: “Vandaag is echt mega spannend. Werkt alles? Gaat het allemaal lukken? Live TV maken is toch wel weer wat anders dan een video uploaden op YouTube…”

Waarbij traditionele TV zenders juist meer online en on-demand hun kijkers proberen te bereiken, laat #FIRST een exact tegengestelde beweging zien: van online naar  lineaire TV. De YouTube-makers spelen hierbij in op de trend dat hun kijkers online elke dag op vaste tijdstippen met z'n allen klaarzitten voor de nieuwste upload van hun video’s. Ook al zijn deze later nog te bekijken.

De zender richt zich primair op 13 tot 19 jarigen, de groep die op dit moment nauwelijks nog TV, maar massaal naar YouTube video’s kijkt. Veras Fawaz, programmamaker en presentator bij #FIRST legt uit: “Het is echt niet zo dat wij en onze kijkers TV als medium niet tof vinden, we herkennen ons gewoon niet meer in de programma’s die worden uitgezonden. Met #FIRST hopen we daar op ons geheel eigen wijze verandering in te brengen…”.

https://www.youtube.com/watch?v=t7KEfhQxyaA

20:08 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Web | Tags: first, youtube first |  Facebook | |  Print |

25/11/2015

Thomas Van Goethem de allereerste Disney Junior host!

junior_extra.JPGVanaf vandaag is Thomas Van Goethem de allereerste Disney Junior host die op het Disney Junior youtube-kanaal te zien is. Hierop laat Thomas zien hoe de allerkleinsten, samen met hun ouders, de lekkerste gezonde traktaties kunnen maken. Op www.disneyJunior.be/extra worden de leuke recepten nog eens stap-voor-stap uitgelegd. Binnenkort komen er ook dansfilmpjes waarin hij toont hoe kinderen op de meest populaire Disney Junior liedjes kunnen bewegen. Ook zal Thomas steeds vaker te zien zijn op lokale Disney Junior evenementen georganiseerd door The Walt Disney Company.

Thomas Van Goethem

Thomas is bekend als presentator van de Disney Channel Zomertour. Daarnaast was hij te zien in de kinderserie Booh! Verschillende musicals zoals Pinokkio, Suske en Wiske, Doornroosje en Kuifje: De Zonnetempel staan ook op zijn palmares. Verder heeft Thomas ook achter de schermen reeds meegewerkt aan de stemmenregie van Miles Van Morgen, de populaire animatieserie die elke weekdag op Disney Junior te zien is.

Disney Junior

Disney Junior is dé televisiezender voor kinderen. Samen met Mickey Mouse, Sofia het Prinsesje, Miles Van Morgen, Jake en de Nooitgedacht Piraten, De Speelgoeddokter beleven ze er allerlei geweldige avonturen. In het voorjaar krijgen ze er een nieuw vriendje bij: Kion, het zoontje van Simba en Nala, uit de nieuwe serie: De Leeuwenwacht! Beleef de magie van Disney Junior via Telenet op kanaal 38 in Vlaanderen en op kanaal 128 in Brussel. Via Proximus is Disney Junior te ontvangen op kanaal 136.

Disney Junior maakt deel uit van de Walt Disney Company, het nummer één entertainmentmerk ter wereld. Daarnaast is het bedrijf terug te vinden in de top tien van ’s werelds grootste en sterkste merken. TWDC bestaat uit vijf onderdelen waaronder parks en resorts, studio’s, merchandise, interactive en tv- en mediadistributie. TWDC Benelux is onderdeel van TWDC Europe, Middle-East en Africa (EMEA) dat actief is in 25 landen met meer dan 6000 werknemers.

18:53 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie, Web | Tags: thomas van goethem, disney, disney junior host |  Facebook | |  Print |

11/11/2015

Aha! Radio 2 lanceert digitaal platform boordevol tips en ideeën

aha!.JPGMet Aha! lanceert Radio 2 vandaag een nieuw digitaal platform boordevol handige weetjes, slimme trucs en creatieve ideeën voor alle Vlamingen. Het project ontkiemde in de VRT Start-up en vindt nu vruchtbare bodem op aha.radio2.be, op Facebook en op Pinterest. Moet je nu echt geld geven aan winterbanden? Wat is de ideale bedtijd voor je kinderen? Hoe beveilig je je computer het best? Allemaal onderwerpen die al eens aan bod komen in radio- en tv-programma's van de VRT. Met Aha!verzamelt Radio 2 al die inhoud voortaan op een nieuwe website zodat de informatie duurzaam beschikbaar is voor een breed publiek. 

Inspiratie van binnens- en buitenshuis

Alle artikels op Aha! zijn gebaseerd op een betrouwbare selectie van bronnen binnen en buiten de VRT. In de eerste plaats komt de inspiratie natuurlijk van moedermerk Radio 2 zelf. Daarnaast put Aha! ook uit research en uitzendingen van programma’s op andere zenders van de VRT, zoals Voor hetzelfde geld, Hautekiet en Ook getest op mensen. Maar tegelijk wordt Aha! ook een platform dat de beste en meest betrouwbare tips en filmpjes van het internet verzamelt, cureert en aanbiedt aan een Nederlandstalig publiek.

“Al jaren zitten we bij Radio 2 op een schat aan inhoud. Programma’s als De Madammen en De Inspecteur staan elke dag opnieuw bol van relevante onderwerpen, die boeiend, handig en leerrijk zijn voor meer mensen dan alleen onze trouwe luisteraars. Naast die succesvolle programma’s op antenne, is Aha! dus een logische digitale stap. We brengen dezelfde positieve dienstbaarheid en praktische vindingrijkheid waarvoor we gekend zijn, in een nieuwe, frisse vormgeving, aangepast aan de moderne mediagebruiker.”
Jan Knudde, nethoofd Radio 2
Digitalisering

Aha! kadert binnen de inspanningen die de VRT levert om meer en nieuwe digitale initiatieven te nemen. Zeker voor Radio 2, met een enorme doelgroep die haar weg steeds meer online vindt, is een kanaal als Aha! de ideale manier om vaak bestaande inhoud op een nieuwe manier te ontsluiten.

11:40 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Radio, Web | Tags: aha! radio 2, radio 2 |  Facebook | |  Print |

19/10/2015

Crisis in de entertainmentwereld? Niet voor Starskie!

starskie.JPG“De muziekwereld doet het niet goed, de gameproducenten worden weggeconcurreerd door het internet en video on demand duwt de DVD-verkoop de dieperik in…” Het is duidelijk dat de entertainmentwereld door moeilijke tijden gaat.
 
En toch liggen de grootste opportuniteiten te rapen in tijden van crisis, menen Michael Delamper en Benoit Lescrinier, die beiden reeds een uitgebreid traject in de entertainmentwereld achter de rug hebben.
 
“Dat de verkopen van de klassieke dragers zoals CD, DVD, games,…onder zware, zo niet onhoudbare druk liggen, is een feit. Het is anderzijds ook een feit dat de meeste mensen zich nog steeds aangetrokken voelen tot sterke entertainmentmerken.”, verklaart Benoit Lescrinier, in een vorig leven nog marketingverantwoordelijke bij Kinepolis en Free Record Shop. “Als er iets leeft in de entertainmentwereld, de release van een nieuwe blockbuster of optreden van een supergroep, willen mensen graag ook na- of meegenieten van de hype. Toffe items zoals kwalitatieve T-shirts, sleutelhangers, mokken, posters,… versterken de band met die momenten en creëren herinneringen”, vult Michael Delamper aan, net zoals Benoit, ook gepassioneerd door entertainment, die zijn strepen verdiende bij werkgevers als Free Record Shop, BMG Records en Hole in the Wall.
 
Lokale verankering
Starskie kiest ook resoluut voor lokale verankering in het entertainmentgebeuren. “We hebben opgemerkt dat heel wat Belgische artiesten en lokale entertainment momenten, en dat zijn dan niet per se de kleinsten, het moeilijk hebben om consequent een merchandisinglijn op te zetten”, verklaart Michael. “Door onze jarenlange expertise, kunnen wij oplossingen op maat aanbieden, zowel met hulp in het productieproces, als in de verkoopkanalen. Merchandising is een vak apart. Terwijl de artiesten zich concentreren op het creatieve proces, kan Starskie de T-Shirts, keyrings, posters,… laten produceren en ze distribueren via de webshop www.starskie.be, of via klassieke verkoopkanalen zoals entertainment retail ketens en onafhankelijke winkels.”

11:35 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Web | Tags: starskie, webwinkel starskie |  Facebook | |  Print |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende