mode : Showbizzkanaal

28/03/2018

Ellis wordt de nieuwe ambassadrice van Maison Tylaine

Maison Tylaine, Tylaine Van den Broeck, Tylaine Van den Broeck, Vlaamse pianiste en fashiondesigner brengt met het label “Maison Tylaine, vanaf 29 maart 2018, haar volgende zomercollectie op de markt. Niet zo lang geleden was Tylaine te zien in het programma “Leeuwenkuil” op Vier. Ze kreeg het advies te kiezen tussen mode en muziek. Maar met deze nieuwe collectie bewijst Tylaine dat je niet moet kiezen tussen 2 passies. Haar eerste solo CD “Between Heaven and Earth” is ondertussen al een paar weken op de markt en doet het voortreffelijk. En nu is dus de nieuwe collectie aan de beurt.

GARDEN DREAMS blijft trouw aan de signatuur van Maison Tylaine. Flatterende ontwerpen met sprankelende motiefjes, en dat in fijne stofjes die heerlijk aanvoelen. Vlinders, bloemen, vogels en bijen zorgen voor zomerkriebels als je de prints bekijkt. Maison Tylaine wil dat alle vrouwen, van welke leeftijd ook, zich fantastisch voelen in betaalbare en unieke designermode.

Maison Tylaine kiest bewust voor kleinschaligheid en werkt met beperkte aantallen: GARDEN DREAMS wordt verdeeld in SCOOPSTORE ANTWERPEN vanaf 29 maart ek. en vanaf 5 april kan je de collectie online kopen via de webshop www.maisontylaine.com

Tylaine heeft ook dit jaar weer een leuke ambassadrice gevonden, die haar label zal promoten.In het verleden werkte Tylaine al samen met Barbara Dex, Maureen, Maartje Van Neygen, Stephanie Meire, Maxine Michiels,..

Dit jaar heeft Tylaine gekozen voor de Vlaamse zangeres Ellis. Mode en muziek hand in hand en bovendien puur Belgisch!

19:59 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: maison tylaine, tylaine van den broeck |  Facebook | |  Print |

08/03/2018

Karen Damen ontwerpt stijlvolle feelgoodcollectie bij JBC

karen_damen.JPGVanaf 8 maart, Internationale Vrouwendag, kan je bij JBC de eerste collectie van Karen Damen ontdekken. De kledinglijn mixt een casual chic stijl met een flinke dosis fun en kleur. "Ik wilde een collectie maken waarin vrouwen zich mooi en comfortabel voelen. Ik vertrok van de kledingstukken in mijn kast waar ik me zelf gelukkig in voel", verklaart de zangeres.

"Het maken van mijn eerste soloplaat vormde zeker een inspiratiebron voor mijn kledinglijn", vertelt Karen Damen. "Elk nummer geeft een ander gevoel, roept een andere emotie op. En dat is ook zo met kledij. Ik zou voor elk nummer bijna een andere outfit kunnen dragen. Muziek, mode en mood zitten in elkaar verweven."

Bij het ontwerp van haar eerste collectie voor JBC vertrok Karen Damen vooral vanuit de favoriete kledingstukken in haar eigen garderobe. "Ik ben eigenlijk een heel makkelijke wat kleding betreft. Er is één vereiste: ik moet me er goed in voelen. Elke vezel in mijn lijf zei me dat ik bij het ontwerp van de collectie moest gaan voor kleding waar vrouwen zich mooi en comfortabel in voelen. Ik weet dat fashionista's dat weleens tegenspreken - en beweren dat je moet afzien om mooi te zijn - maar ik wil het tegendeel bewijzen."

Karens evergreens

Samen met de designers van JBC vertaalde ze haar persoonlijke evergreens in een veelzijdige, comfortabele en makkelijk combineerbare collectie. Het resultaat? Eigenzinnige mode die goed zit én er mooi uitziet, helemaal op maat van hedendaagse powerladies!

Karen Damen: "Ik stelde me vooral de vraag: wat verwacht ik zélf van kleding? En wat willen de vrouwen in mijn omgeving, zoals mijn zus, mijn vriendinnen…? We willen outfits die makkelijk zitten en mooi zijn. Kleding die je zowel casual kan dragen als heel feestelijk kan stylen. Perfecte outfits voor elk moment van je drukke dag. Van een casual jeans en sweater tot een meer geklede combinatie."

Flodderbroeken en kimono's

Karens favoriet in de collectie is de wijde pantalon met bloemenprint die ze graag combineert met de blouse in dezelfde print. "Ik ben gek op flodderbroeken. Ik draag zelf niks anders." Ook de kimono is een van de lievelingsstukken van de zangeres. Karen draagt die zelf het liefst nonchalant op een jeans en T-shirt. "Ik hou niet van een te afgeborstelde look. Ik ben dan wel 43 jaar, ik voel me nog lang geen madam."

Een T-shirt en sweater met opschrift moesten sowieso deel uitmaken van de collectie. Die heeft de zangeres immers zelf in overvloed in haar kleerkast. "Over de print heb ik lang getwijfeld, maar uiteindelijk koos ik voor 'Listen to your mother', omdat ik dat altijd zeg tegen mijn zoontje Sky en omdat mijn mama het vroeger tegen mij zei. Maar ik heb wel niet altijd geluisterd." (lacht)

Het opschrift 'Dame(n)' op de sweater is dan weer 100% Karen, een dame met een rebelse twist en vooral een dosis humor en zelfrelativering. "Karens grote kracht is haar authenticiteit. Ze houdt niet van schone schijn, maar durft ook voor de camera steeds zichzelf te zijn, met alle imperfecties en twijfels. Humor en zelfrelativering zijn haar wapens. De waarden waar Karen voor staat, matchen 100% met die van JBC", besluit Karen Hellemans, CMO bij JBC. "We zijn heel blij met deze samenwerking en trots dat we deze collectie op Internationale Vrouwendag kunnen lanceren."

18:03 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: karen damen, jbc |  Facebook | |  Print |

02/03/2018

Marie Méro opent gloednieuwe concept store in Mechelen

marie_méro.JPGOp vrijdag 2 maart 2018 opende op de Ijzerenleen 9-11 de zesde Marie Méro concept store!

Op deze stek zat voorheen kledingzaak 'Chantal' gevestigd. 'Chantal' stond jarenlang garant voor stijlvolle damesmode in Mechelen en ver daarbuiten. 

U vond er een waaier aan trendy merken, waaronder ook Marie Méro. Zaakvoerster Vanessa besloot haar professionele carrière een ander wending te geven. Wij blikken terug op een loyale en zeer aangename samenwerking en wensen haar succes toe met haar nieuwe uitdaging!

Voor de vestiging van de zesde Marie Méro concept store zagen wij de Ijzerenleen 9-11 in het bruisende Mechelen als dé geknipte locatie! Vertrouwde gezichten en boegbeelden van 'Chantal', Daniëlle en Chris, stappen mee in het nieuwe Marie Méro avontuur en staan te popelen om u te verwelkomen. De Marie Méro collectie heeft voor hen geen geheimen en bovendien kennen zij als geen ander de knepen van het vak.

In de Marie Méro concept store in Mechelen zal u, net zoals in onze andere concept stores, genieten van een aangename winkelervaring. Klanten verwennen is onze missie! Reken op professioneel advies, bediening met de glimlach en een uitstekende service. Dit alles in een warm en huiselijk kader ...

Marie Méro concept store
Ijzerenleen 9-11
2800 Mechelen
T: 015 68 32 68

22:02 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: marie méro, mechelen |  Facebook | |  Print |

26/01/2018

PATSER-film komt nu ook met eigen kledinglijn!

In navolging van de langverwachte Patser-film die vanaf nu in de bioscopen vertoond wordt, krijgt PATSER nu ook z’n eigen officiële kledinglijn online, volledig geïnspireerd op min of meer waargebeurde shit uit de film ! In samenwerking met Adil & Bilall en A Team Productions lanceerde CNR Brands, een afdeling van platenfirma CNR Records, vorige zomer het idee om rond deze unieke film ook een Patser-outfit te realiseren.

“We waren er snel van overtuigd dat deze film een bepaalde community ging aanspreken waarop Adil & Bilall zich voor deze film hebben laten inspireren”, zegt Dirk Timmerman, “en konden niet aan de verleiding weerstaan om er een heuse Patser Shop rond te maken.

Naast een T-shirt collectie met maar liefst 13 prints bieden we de fans van Patser ook de mogelijkheid om sweaters, joggingbroeken, snapbacks, mutsen en natuurlijk de onvolprezen Patser-bombers uit de film aan te kopen.”

“We hebben in CNR Records onze ideale partner gevonden om deze Patser-kledinglijn uit te brengen”, zegt Hendrik Verthé die verantwoordelijk is voor A Team Productions, “het is een bedrijf dat zich naast hun artiesten zoals Lost Frequencies, Regi, Gers Pardoel, Niels Destadsbader en Van Echelpoel verder verdiept in line extensions op entertainment brands en Patser was hier voor hen het ideale format voor.” “Mode, film, muziek, kortom entertainment, zal altijd core business blijven voor CNR Records”, besluit Dirk Timmerman.

Deze collectie werd ontworpen door Nina Caspari, de stylise van de film zelf, in samenwerking met Pasprint (www.pasprint.be) en tekenaar Jangojim.

21:45 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws, Film/Documentaire | Tags: patser-film, patser |  Facebook | |  Print |

21/09/2017

Cartoon Network EMEA breidt modelijn voor The Powerpuff Girls uit

mode.JPGNieuwe Europese samenwerking met modemerken Daisy Street en LeftiesFyodor Golan x Powerpuff Girls Collection getoond tijdens London Fashion Week Festival 2017

Cartoon Network blijft verder bouwen aan sterke samenwerkingen met modemerken in EMEA, voor een frisse kijk op The Powerpuff Girls. Van high-street tot high-end, de nieuwste partners vieren de kernwaarden van vrouwelijke kracht, vriendschap en plezier en bieden tegelijkertijd creatieve producten voor zowel nieuwe als bestaande fans.

Johanne Broadfield, VP of Cartoon Network Enterprises EMEA legt uit “We geloven dat The Powerpuff Girls echt potentieel heeft om een blijvend populair modemerk te worden, dankzij de relevantie, brede commerciële doelgroep en sterke sociale referenties. Bovendien kunnen we dankzij de rijke en levendige look van het merk aansluiten bij de groeiende hype, met behulp van spannende en creatieve samenwerkingen in iedere retail tak.”

Cartoon Network werkt samen met een groot aantal toonaangevende modewinkels in heel Europa. Een nieuwe samenwerking is opgezet met e-tailer Daisy Street, die naast ASOS, New Look en Zalando, dameskleding lanceert met t-shirts, truien en sweatshirts. Het Europese aanbod kinderkleding van The Powerpuff Girls wordt verder uitgebreid met een samenwerking tussen Cartoon Network en het Spaanse modemerk Lefties, en Commerciale Campana Srl ontwikkelt een kinderschoenen collectie. Deze nieuwe collecties zijn vanaf januari 2018 verkrijgbaar.

Cartoon Network heeft ook een overeenkomst gesloten met lokale partners in de EMEA regio, gericht op zowel kinderen als volwassenen, zoals CYP Imports (tassen), SunCity (kinderkleding en accessoires) in Iberia, Tvoe in Rusland (vrouwenkleding DTR), Cookie in de Benelux (kinderkleding, vrouwenkleding en accessoires) en Sahinler in Frankrijk (kinderkleding, vrouwenkleding en accessoires).

Daarnaast presenteert Fyodor Golan, als onderdeel van London’s Fashion Week Festival, op zaterdag 23 september de stoere Powerpuff Girls AW17 collectie tijdens een catwalk-event van de Londense designer. Fyodor Golan creëert ook een pop-up winkel waar consumenten hun favoriete artikelen uit het assortiment kunnen kopen, dat nu wereldwijd verkrijgbaar is via high-end boetieks en warenhuizen.

20:43 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws, Televisie | Tags: cartoon network emea, the powerpuff girls, kledinglijn |  Facebook | |  Print |

02/04/2017

Clouds of Fashion opent in Gent en mikt op Knokke-Heist met pop-up

clouds_fashion.JPGClouds of Fashion opent op vrijdag 31 maart de deuren van de nieuwe winkel in Gent. Vanaf heden zullen fashionista’s niet alleen in Antwerpen maar ook op de Brabantdam 15 in Gent hun lievelingsshop kunnen terugvinden. De persopening zat er in elk geval niet naast: zaakvoerster Laurentine Van Landeghem organiseerde een Urban Fashion Show en zette samen met haar genodigden in de bekende ‘bootjes van Gent’ koers richting de nieuwe winkel terwijl ze onderweg aan de waterkant de COF-girls met de nieuwe kledingcollectie konden spotten (check out the pictures!). De modellen van Clouds of Fashion showden de Flower Blossom Collection die exclusief in het winkelpunt in Gent terug te vinden is.

Naast een rocking kledingcollectie (check out the different styles!) kan je in de nieuwe lichte en ruime winkel van Clouds of Fashion ook een betaalbare collectie deco must-haves terugvinden. Wie de nieuwe winkel wil komen ontdekken is van maandag tot zaterdag en elke eerste zondag van de maand welkom tussen 10 en 18 uur.

En alsof de opening in Gent nog niet genoeg is, organiseert de 24-jarige onderneemster Laurentine op 9 april een Closetsale samen met JaniTV en zal Clouds of Fashion deze zomer ook aan de zee terug te vinden zijn. Van eind mei tot oktober opent Laurentine een pop-up shop mét foodcorner en groot terras op een toplocatie aan de dijk in Knokke-Heist. Gezond en lekker ontbijt, brunch, lunch, tapas, drinks & cocktails in COF-style: de nieuwe place-to-be op het Lichttorenplein aan de kust is nu al gekend! Meer info volgt.

Allemaal beestjes!

In Clouds of Fashion Gent vind je de allerleukste designspulletjes met een knipoog. Laurentine ging op zoek naar de coolste hebbedingen en uit haar selectie blijkt dat de jonge onderneemster een zwak heeft voor beestjes. Ze koos onder andere een kaketoe-spaarpot, een sierkussen in de vorm van een bulldog met vleugels, een brillendoosje met panda-ogen, een kattentas met puntige oortjes en een prachtige juwelenhouder in de vorm van een eenhoorn!

The Flower Blossom Collection

Een COF-girl laat zich niet zomaar in een vakje steken en daarom zal je ook nu weer verschillende betaalbare en on-trend stijlen bij Clouds of Fashion terugvinden. Wil je romantische of net stoere bloemetjes, flared sleeves of ruffles of liever een frivole crop top? Laurentine wil het deze zomer allemaal in haar kast!

Crop it like it’s hot!

Een crop top is deze zomer weer helemaal hot! Ga voor een echte zomerlook en draag één van deze toppers in combi met een shortje of jeans. Voor een avondje op de dansvloer draag je ze samen met een sexy pencil skirt. Moet het allemaal net iets zediger zijn dan zorgen high waist trousers voor slechts een streepje bloot!

11:41 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: clouds of fashion, gent, knokke-heist |  Facebook | |  Print |

28/03/2017

JBC lanceert Samson & Gert vintage collectie!

jbc_samson_gert.JPGDe ‘Samson & Gert’ vintage collectie van JBC is er één die gezien mag worden! Sterker nog, bij JBC zijn ze ervan overtuigd dat ze met veel enthousiasme onthaald zal worden."Vorig jaar, toen we de 25ste verjaardag van Samson & Gert vierden, werd duidelijk hoe gigantisch populair het duo nog steeds is, ook bij de fans van het eerste uur.” aldus Studio 100. Resultaat? Een hedendaagse kledinglijn die bol staat van de nostalgie en je in één klap terugbrengt naar de tijd van ‘Ik moest kloppen want de bel doet het niet’.

‘De Samsonrock’, ‘Alles is op’, ‘In de disco’, … De kans is groot dat je deze nummers nog altijd zonder problemen en luidkeels kan meezingen. Dat werd ook nog eens heel duidelijk toen Gert en zijn pratende hond hun opwachting maakten op een studentenevenement in Gent. De nineties zijn hot bij 15- tot 25-jarigen en daarmee ook ‘Samson & Gert’.

"De ‘Samson & Gert’ vintage collectie is een knipoog naar de allereerste seizoenen en op maat gemaakt van de nostalgische millenial." zegt Ruth Janssens, customer experience manager bij JBC. Je leest het goed, het is een kledinglijn voor tieners en twintigers. En dus verkrijgbaar in de maten XS tot XL. De dominante kleuren zijn grijs, zwart en wit. Vrij sober, maar een bewuste keuze zodat de grappige quotes alle aandacht krijgen. “Ik moest kloppen want de bel doet het niet”, “Aan allen die gekomen zijn: proficiat!” en “Aan allen die niet gekomen zijn: ook proficiat!”, … Ze komen allemaal aan bod. Absolute must have? De items met de goedlachse Samson in de hoofdrol!

De ‘Samson & Gert’ vintage collectie is vanaf 7 april beschikbaar in alle Vlaamse JBC-winkels en op www.jbc.be.

07:22 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws |  Facebook | |  Print |

31/01/2017

Miracles by Annelien Coorevits Lente/Zomer 2017

annlien.JPGMiracles, de Belgische accessoirecollectie die een samenwerking is tussen het gelijknamige bedrijf en Annelien Coorevits, blijft hoge ogen gooien en staat er weer met een prachtige collectie accessoires. Komende lente wordt de collectie verder uitgebreid met een lijn strandtassen en zonnebrillen.

19:36 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: annelien coorevits, miracles by annelien coorevits |  Facebook | |  Print |

15/11/2016

The Undateables is te zien vanaf 29 november 2016 om 21.20 uur bij BNN op NPO3

bnn.JPGTinder, Happen, Grindr, een club of de werkvloer: de toegangsweg naar een date is steeds makkelijker te vinden. Maar niet voor iedereen. Want wat zet je in je online profiel als je geen benen hebt? En hoe communiceer je in een café als je doof bent? Voor mensen met een beperking kan het knap lastig zijn om een partner te vinden. In het vierde seizoen van The Undateables volgen we 15 vrijgezellen met een lichamelijke of verstandelijke beperking in hun zoektocht naar de liefde. Onzekerheden, kriebels, verliefdheid en afwijzing zijn allemaal zaken die aan bod komen tijdens de zoektocht om die ene te vinden. The Undateables is te zien vanaf 29 november om 21.20 uur bij BNN op NPO3.

In de eerste aflevering zien we de 28-jarige Robbin. Robbin heeft een licht verstandelijke beperking en woont op Texel. Hij werkt bij de bouwmarkt en heeft zijn eigen huis, maar mist die leuke vrouw om bij thuis te komen. Om die leuke vrouw te vinden, schakelt Robbin de hulp in van datingcoach Judith. Daarnaast zien we de 25-jarige Hagenees Angelo. Hij heeft het zeldzame Moebius syndroom, wat inhoudt dat zijn gezichtsspieren verlamd zijn. Hij heeft hierdoor veel slechte ervaringen met flirten. Om toch de stap te zetten naar een date maakt Angelo een afspraak bij een datingbureau. Tot slot zien we de 23-jarige Roos met Ataxie. Ze loopt en praat alsof ze dronken is en heeft moeite met de fijne motoriek. Ze heeft nog nooit een relatie gehad en op het gebied van de liefde is Roos onzeker. Om die onzekerheid te overwinnen, schrijft ze zich online in bij een datingbureau.

 

08:45 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws, Televisie | Tags: the undateables, bnn, bnn the undateables |  Facebook | |  Print |

17/08/2016

#MODEinOOSTENDE inspired by Belmodo – EDITIE III

mode.JPGTijdens het shoppingweekend van zaterdag 17 en zondag 18 september 2016 staat Oostende helemaal in het teken van mode. Voor de 3de editie van het mode-event #MODEinOOSTENDE zetten Toerisme Oostende vzw en Belmodo (www.belmodo.be) opnieuw de leukste shopadresjes in de kijker.

Voor de 3de editie van #MODEinOOSTENDE bundelen Belmodo Bloggers Tiany Kiriloff en Lize Feryn hun expertise met het stijlvolle oog van Katja Retsin. Drie Oostende lovers die goed weten wat er nodig is om het perfecte #MODEinOOSTENDE weekend in te vullen. Resultaat is een uitgekiende selectie aan must-visit shoppingadressen in Oostende.

Uit tal van inschrijvingen zijn 30 niet te missen hotspots gekozen die passen in het aanbod maar ook evenementieel alles uit de kast halen tijdens het shoppingweekend zelf. Bij de beoordeling is rekening gehouden met o.a. het merkenaanbod, het interieur van de winkel, de service, de geplande animatie en de uitwerking van het weekend.

#MODEinOOSTENDE kiest resoluut de kaart van de shoppingbeleving. Alle deelnemende winkels verwennen daarom hun klanten tijdens dit modieuze weekend. Van een lekker glaasje bubbels, stylingadvies, dj’s, talrijke modeshows, niet te missen kortingen tot leuke goodie bags.

“Belmodo is steeds op zoek naar de leukste hotspots en een stad als Oostende mag daarom absoluut niet ontbreken op onze website”, stelt Belmodo Blogger Tiany Kiriloff.

Ook Burgemeester Johan Vande Lanotte is enthousiast over het evenement. “Oostende is de shoppingstad aan Zee. Dankzij Toerisme Oostende vzw en Belmodo wordt dit met MODEinOOSTENDE nog eens mooi in de picture gezet”.

Een overzicht van de deelnemende winkels vind je terug op www.belmodo.be/modeinoostende. Daarnaast maakt de gloednieuwe Belmodo Hotspots App je wegwijs door de Stad aan Zee via een handige route die je kan downloaden op je smartphone. Wie toch liever een kaartje in de hand heeft, kan z’n exemplaar oppikken bij Toerisme Oostende.  

Om het shoppingweekend compleet te maken, organiseren Toerisme Oostende en Belmodo voor het eerst een reeks geweldige workshops. Niemand minder dan Belmodo Blogger en make-upartieste Nanja Massy (www.belmodo.be/nanja), nail art queen en auteur Elfi De Bruyn (www.glamatheart.com) en fashion blogger Elien Migalski (www.dogsanddresses.com) zijn van de partij en komen er elk uitgebreid over hun vakgebied praten. Hoe maak je je op in slechts vijf minuten? Wat zijn de modetrends voor deze herfst? Hoe geef je jezelf een professionele manicure met de spullen die je al in huis hebt? Het antwoord op al deze en nog veel meer vragen, kom je te weten tijdens deze workshops. Inschrijven kan ter plaatse maar let wel op: de plaatsen zijn beperkt!

Voor meer info surf je naar: www.belmodo.be/modeinoostende. De Belmodo Hotspots App download je gratis via de Apple Store of via de Google Play Store of surf naar www.belmodo.be/app.

10:50 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: belmodo, modeinoostende |  Facebook | |  Print |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende