mode : Showbizzkanaal

02/04/2017

Clouds of Fashion opent in Gent en mikt op Knokke-Heist met pop-up

clouds_fashion.JPGClouds of Fashion opent op vrijdag 31 maart de deuren van de nieuwe winkel in Gent. Vanaf heden zullen fashionista’s niet alleen in Antwerpen maar ook op de Brabantdam 15 in Gent hun lievelingsshop kunnen terugvinden. De persopening zat er in elk geval niet naast: zaakvoerster Laurentine Van Landeghem organiseerde een Urban Fashion Show en zette samen met haar genodigden in de bekende ‘bootjes van Gent’ koers richting de nieuwe winkel terwijl ze onderweg aan de waterkant de COF-girls met de nieuwe kledingcollectie konden spotten (check out the pictures!). De modellen van Clouds of Fashion showden de Flower Blossom Collection die exclusief in het winkelpunt in Gent terug te vinden is.

Naast een rocking kledingcollectie (check out the different styles!) kan je in de nieuwe lichte en ruime winkel van Clouds of Fashion ook een betaalbare collectie deco must-haves terugvinden. Wie de nieuwe winkel wil komen ontdekken is van maandag tot zaterdag en elke eerste zondag van de maand welkom tussen 10 en 18 uur.

En alsof de opening in Gent nog niet genoeg is, organiseert de 24-jarige onderneemster Laurentine op 9 april een Closetsale samen met JaniTV en zal Clouds of Fashion deze zomer ook aan de zee terug te vinden zijn. Van eind mei tot oktober opent Laurentine een pop-up shop mét foodcorner en groot terras op een toplocatie aan de dijk in Knokke-Heist. Gezond en lekker ontbijt, brunch, lunch, tapas, drinks & cocktails in COF-style: de nieuwe place-to-be op het Lichttorenplein aan de kust is nu al gekend! Meer info volgt.

Allemaal beestjes!

In Clouds of Fashion Gent vind je de allerleukste designspulletjes met een knipoog. Laurentine ging op zoek naar de coolste hebbedingen en uit haar selectie blijkt dat de jonge onderneemster een zwak heeft voor beestjes. Ze koos onder andere een kaketoe-spaarpot, een sierkussen in de vorm van een bulldog met vleugels, een brillendoosje met panda-ogen, een kattentas met puntige oortjes en een prachtige juwelenhouder in de vorm van een eenhoorn!

The Flower Blossom Collection

Een COF-girl laat zich niet zomaar in een vakje steken en daarom zal je ook nu weer verschillende betaalbare en on-trend stijlen bij Clouds of Fashion terugvinden. Wil je romantische of net stoere bloemetjes, flared sleeves of ruffles of liever een frivole crop top? Laurentine wil het deze zomer allemaal in haar kast!

Crop it like it’s hot!

Een crop top is deze zomer weer helemaal hot! Ga voor een echte zomerlook en draag één van deze toppers in combi met een shortje of jeans. Voor een avondje op de dansvloer draag je ze samen met een sexy pencil skirt. Moet het allemaal net iets zediger zijn dan zorgen high waist trousers voor slechts een streepje bloot!

11:41 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: clouds of fashion, gent, knokke-heist |  Facebook | |  Print |

28/03/2017

JBC lanceert Samson & Gert vintage collectie!

jbc_samson_gert.JPGDe ‘Samson & Gert’ vintage collectie van JBC is er één die gezien mag worden! Sterker nog, bij JBC zijn ze ervan overtuigd dat ze met veel enthousiasme onthaald zal worden."Vorig jaar, toen we de 25ste verjaardag van Samson & Gert vierden, werd duidelijk hoe gigantisch populair het duo nog steeds is, ook bij de fans van het eerste uur.” aldus Studio 100. Resultaat? Een hedendaagse kledinglijn die bol staat van de nostalgie en je in één klap terugbrengt naar de tijd van ‘Ik moest kloppen want de bel doet het niet’.

‘De Samsonrock’, ‘Alles is op’, ‘In de disco’, … De kans is groot dat je deze nummers nog altijd zonder problemen en luidkeels kan meezingen. Dat werd ook nog eens heel duidelijk toen Gert en zijn pratende hond hun opwachting maakten op een studentenevenement in Gent. De nineties zijn hot bij 15- tot 25-jarigen en daarmee ook ‘Samson & Gert’.

"De ‘Samson & Gert’ vintage collectie is een knipoog naar de allereerste seizoenen en op maat gemaakt van de nostalgische millenial." zegt Ruth Janssens, customer experience manager bij JBC. Je leest het goed, het is een kledinglijn voor tieners en twintigers. En dus verkrijgbaar in de maten XS tot XL. De dominante kleuren zijn grijs, zwart en wit. Vrij sober, maar een bewuste keuze zodat de grappige quotes alle aandacht krijgen. “Ik moest kloppen want de bel doet het niet”, “Aan allen die gekomen zijn: proficiat!” en “Aan allen die niet gekomen zijn: ook proficiat!”, … Ze komen allemaal aan bod. Absolute must have? De items met de goedlachse Samson in de hoofdrol!

De ‘Samson & Gert’ vintage collectie is vanaf 7 april beschikbaar in alle Vlaamse JBC-winkels en op www.jbc.be.

07:22 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws |  Facebook | |  Print |

31/01/2017

Miracles by Annelien Coorevits Lente/Zomer 2017

annlien.JPGMiracles, de Belgische accessoirecollectie die een samenwerking is tussen het gelijknamige bedrijf en Annelien Coorevits, blijft hoge ogen gooien en staat er weer met een prachtige collectie accessoires. Komende lente wordt de collectie verder uitgebreid met een lijn strandtassen en zonnebrillen.

19:36 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: annelien coorevits, miracles by annelien coorevits |  Facebook | |  Print |

15/11/2016

The Undateables is te zien vanaf 29 november 2016 om 21.20 uur bij BNN op NPO3

bnn.JPGTinder, Happen, Grindr, een club of de werkvloer: de toegangsweg naar een date is steeds makkelijker te vinden. Maar niet voor iedereen. Want wat zet je in je online profiel als je geen benen hebt? En hoe communiceer je in een café als je doof bent? Voor mensen met een beperking kan het knap lastig zijn om een partner te vinden. In het vierde seizoen van The Undateables volgen we 15 vrijgezellen met een lichamelijke of verstandelijke beperking in hun zoektocht naar de liefde. Onzekerheden, kriebels, verliefdheid en afwijzing zijn allemaal zaken die aan bod komen tijdens de zoektocht om die ene te vinden. The Undateables is te zien vanaf 29 november om 21.20 uur bij BNN op NPO3.

In de eerste aflevering zien we de 28-jarige Robbin. Robbin heeft een licht verstandelijke beperking en woont op Texel. Hij werkt bij de bouwmarkt en heeft zijn eigen huis, maar mist die leuke vrouw om bij thuis te komen. Om die leuke vrouw te vinden, schakelt Robbin de hulp in van datingcoach Judith. Daarnaast zien we de 25-jarige Hagenees Angelo. Hij heeft het zeldzame Moebius syndroom, wat inhoudt dat zijn gezichtsspieren verlamd zijn. Hij heeft hierdoor veel slechte ervaringen met flirten. Om toch de stap te zetten naar een date maakt Angelo een afspraak bij een datingbureau. Tot slot zien we de 23-jarige Roos met Ataxie. Ze loopt en praat alsof ze dronken is en heeft moeite met de fijne motoriek. Ze heeft nog nooit een relatie gehad en op het gebied van de liefde is Roos onzeker. Om die onzekerheid te overwinnen, schrijft ze zich online in bij een datingbureau.

 

08:45 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws, Televisie | Tags: the undateables, bnn, bnn the undateables |  Facebook | |  Print |

17/08/2016

#MODEinOOSTENDE inspired by Belmodo – EDITIE III

mode.JPGTijdens het shoppingweekend van zaterdag 17 en zondag 18 september 2016 staat Oostende helemaal in het teken van mode. Voor de 3de editie van het mode-event #MODEinOOSTENDE zetten Toerisme Oostende vzw en Belmodo (www.belmodo.be) opnieuw de leukste shopadresjes in de kijker.

Voor de 3de editie van #MODEinOOSTENDE bundelen Belmodo Bloggers Tiany Kiriloff en Lize Feryn hun expertise met het stijlvolle oog van Katja Retsin. Drie Oostende lovers die goed weten wat er nodig is om het perfecte #MODEinOOSTENDE weekend in te vullen. Resultaat is een uitgekiende selectie aan must-visit shoppingadressen in Oostende.

Uit tal van inschrijvingen zijn 30 niet te missen hotspots gekozen die passen in het aanbod maar ook evenementieel alles uit de kast halen tijdens het shoppingweekend zelf. Bij de beoordeling is rekening gehouden met o.a. het merkenaanbod, het interieur van de winkel, de service, de geplande animatie en de uitwerking van het weekend.

#MODEinOOSTENDE kiest resoluut de kaart van de shoppingbeleving. Alle deelnemende winkels verwennen daarom hun klanten tijdens dit modieuze weekend. Van een lekker glaasje bubbels, stylingadvies, dj’s, talrijke modeshows, niet te missen kortingen tot leuke goodie bags.

“Belmodo is steeds op zoek naar de leukste hotspots en een stad als Oostende mag daarom absoluut niet ontbreken op onze website”, stelt Belmodo Blogger Tiany Kiriloff.

Ook Burgemeester Johan Vande Lanotte is enthousiast over het evenement. “Oostende is de shoppingstad aan Zee. Dankzij Toerisme Oostende vzw en Belmodo wordt dit met MODEinOOSTENDE nog eens mooi in de picture gezet”.

Een overzicht van de deelnemende winkels vind je terug op www.belmodo.be/modeinoostende. Daarnaast maakt de gloednieuwe Belmodo Hotspots App je wegwijs door de Stad aan Zee via een handige route die je kan downloaden op je smartphone. Wie toch liever een kaartje in de hand heeft, kan z’n exemplaar oppikken bij Toerisme Oostende.  

Om het shoppingweekend compleet te maken, organiseren Toerisme Oostende en Belmodo voor het eerst een reeks geweldige workshops. Niemand minder dan Belmodo Blogger en make-upartieste Nanja Massy (www.belmodo.be/nanja), nail art queen en auteur Elfi De Bruyn (www.glamatheart.com) en fashion blogger Elien Migalski (www.dogsanddresses.com) zijn van de partij en komen er elk uitgebreid over hun vakgebied praten. Hoe maak je je op in slechts vijf minuten? Wat zijn de modetrends voor deze herfst? Hoe geef je jezelf een professionele manicure met de spullen die je al in huis hebt? Het antwoord op al deze en nog veel meer vragen, kom je te weten tijdens deze workshops. Inschrijven kan ter plaatse maar let wel op: de plaatsen zijn beperkt!

Voor meer info surf je naar: www.belmodo.be/modeinoostende. De Belmodo Hotspots App download je gratis via de Apple Store of via de Google Play Store of surf naar www.belmodo.be/app.

10:50 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: belmodo, modeinoostende |  Facebook | |  Print |

02/08/2016

Extra plaatsen Dirty Dancing in verkoop wegens succes

dirty_dancing.JPGWegens groot succes worden extra plaatsen in verkoop geplaatst voor de musical Dirty Dancing in Kursaal Oostende. Voor de avondshows in de week zijn er extra kaarten te koop in categorie 2 en 3. De musical is nog tot en met zondag 7 augustus te zien in Oostende, daarna trekt de cast naar Groot-Brittanië. In totaal zijn er nog tickets beschikbaar voor 7 shows.

Tickets zijn te koop via www.dirtydancingbelgie.be, 070 22 56 00 en in de de toeristische dienst van Oostende. De prijzen variëren van 44 euro tot 69 euro. Kinderen tot en met 12 jaar betalen 20 euro minder.

Dit zijn de nog beschikbare shows:

Dinsdag 2 augustus - 20.00 uur
Woensdag 3 augustus - 20.00 uur
Donderdag 4 augustus - 20.00 uur
Vrijdag 5 augustus - 20.00 uur
Zaterdag 6 augustus - 15.00 & 20.00 uur
Zondag 7 augustus - 14.00 uur

Info: www.kursaaloostende.be

20:02 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws |  Facebook | |  Print |

28/07/2016

Henry Hate brengt ode aan Amy Winehouse met tatoeage ontwerp voor collectie Fred Perry

fashion.JPGHenry Hate, vriend van Amy Winehouse en tatoeëerder, brengt voor de herfst/winter 2016 Foundation Collection by Fred Perry een ode aan de Britse muzieklegende met een exclusief tatouage ontwerp op de kledij. Centraal in de collectie staan nog steeds de originele modellen die Amy ontworpen had voor Fred Perry met een duidelijke verwijzing naar de opvallende sportieve pin-up stijl van de zangeres.

“Iconography for this particular design was inspired by one of the last times Amy was in my shop. The bird represents someone who is well travelled or a free spirit. That was Amy,” Henry Hate.

Fred Perry blijft samenwerken met de Amy Winehouse Foundation en geeft elk seizoen een bijdrage aan de organisatie om hun werk met jongeren uit kansarme omgevingen te ondersteuren.

 

10:13 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: henry hate, amy winehouse, fred perry |  Facebook | |  Print |

09/05/2016

De eerste beelden van de Eurosongoutfit van O’Rèn voor Laura Tesoro

laura_tosoro.JPGDat Laura Tesoro ter gelegenheid van de 61ste editie van Eurosong voor ons naar Stockholm trekt, is ondertussen door iedereen geweten. Men zal er dan ook niet naast kunnen kijken: Nathan Murillo en Michael Wauman, de creatieve wonder boys achter het succesvolle modelabel O’Rèn, hebben voor haar een outfit ontworpen waarmee ze letterlijk zal schitteren.

Het sprak haast voor zich dat de expertise van de bezielers van de chique patriotique werd ingeroepen. De twee jonge designers, beiden oud-studente van de

Modeacademie van Sint-Niklaas, hebben namelijk van hun liefde voor België op korte tijd hun handelsmerk gemaakt. Er ontstond dan ook meteen een gelijkgestemdheid met de 19-jarige Antwerpse schone. “Van bij de allereerste kennismaking, zat het meteen goed tussen ons,” aldus Nathan. “Haar casual look en aanstekelijk optimisme sluiten perfect aan bij wie we zijn als label. Het is dan ook een hele eer om speciaal voor haar een outfit te mogen ontwerpen die door miljoenen mensen zal gezien worden.”

Het is een prachtig ensemble met fonkelende pailletten voor tijdens het optreden, en ook op de rode loper zal Laura qua glam niet moeten onderdoen. Het volledige team zal in onnavolgbare O’Rèn-stijl (drie)kleur bekennen, bijvoorbeeld door middel van sweaters met subtiele patriottische knipogen. De outfit bestaat uit een smoking bezet met pailletten. De smoking is extra edgy door de combi met de short. De blazer zelf is afgewerkt met witte revers en een witte omslag aan de mouwen. Onder de blazer kozen de ontwerpers om te werken met een body met strass. Een functionele keuze zodat alles mooi op zijn plaats blijft zitten en de outfit een strakke look behoudt, ook tijdens de intensieve danspasjes. “Uiteraard ervaren we dit als een belangrijke mijlpaal in onze carrière, maar tegelijkertijd klopt het voor ons ook. We hebben er namelijk altijd al van gedroomd om aan een zo groot mogelijk publiek te laten zien hoe ons land een belangrijke bron van inspiratie is in al onze collecties” aldus Michael.

Op 12 mei neemt Laura deel aan de tweede halve finale van Eurosong. Kan ze zich kwalificeren, dan zal Laura ons land vertegenwoordigen in de grote finale op 14 mei. Elle sera belle et elle sera chique. Ze zullen het in Zweden geweten hebben dat Team Belgique van de partij is.

Over O’Rèn:
O’Rèn is het geesteskind van Nathan Murillo en Michael Wauman, twee bijzonder creatieve twintigers die mekaar leerden kennen tijdens hun studies aan de Modeacademie van Sint-Niklaas. Omdat ze de kans kregen om aan de slag te gaan bij Jani Kazaltzis en Lien Degol, zetten ze hun studies stop. Hun collecties worden bijzonder gesmaakt door liefhebbers van glamoureuze, betaalbare mode. Ze maken vaak gebruik van Franstalige woordspelingen die ze op hun sweaters en t-shirts aanbrengen. Hun eerste black/white collective, gelanceerd in 2013, sloeg in België in als een bom.

Info O’Rèn : www.o-ren.be

18:46 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws, Televisie | Tags: eurosongoutfit, laura tesoro |  Facebook | |  Print |

29/04/2016

O’Rèn ontwerpt Eurosong podiumoutifit voor Laura Tesoro

oren.JPGDat Laura Tesoro ter gelegenheid van de 61ste editie van Eurosong voor ons naar Stockholm trekt, is ondertussen door iedereen geweten. Men zal er dan ook niet naast kunnen kijken: Nathan Murillo en Michael Wauman, de creatieve wonder boys achter het succesvolle modelabel O’rèn, hebben voor haar een outfit ontworpen waarmee ze letterlijk zal schitteren.

Het sprak haast voor zich dat de expertise van de bezielers van de chique patriotique werd ingeroepen. De twee jonge designers, beiden oud-studente van de Modeacademie van Sint-Niklaas, hebben namelijk van hun liefde voor België op korte tijd hun handelsmerk gemaakt. Er ontstond dan ook meteen een gelijkgestemdheid met de 19-jarige Antwerpse schone. “Van bij de allereerste kennismaking, zat het meteen goed tussen ons,” aldus Nathan. “Haar casual look en aanstekelijk optimisme sluiten perfect aan bij wie we zijn als label. Het is dan ook een hele eer om speciaal voor haar een outfit te mogen ontwerpen die door miljoenen mensen zal gezien worden.”

Het wordt een prachtig ensemble met fonkelende pailletten voor tijdens het optreden, en ook op de rode loper zal Laura qua glam niet moeten onderdoen. Het volledige team zal in onnavolgbare O’Rèn-stijl (drie)kleur bekennen, bijvoorbeeld door middel van sweaters met subtiele patriottische knipogen.

Verder lossen de jongens enkel dat onze Belgische kandidate (waarschijnlijk) haar favoriete sneakers zal dragen. Een voorsmaakje krijgen we alvast te zien in de videoclip van “What’s the Pressure”, ook daar is Laura namelijk te zien in een creatie van O’Rèn. Of er veel pressure mee gemoeid is, antwoordt Michael: “Uiteraard ervaren we dit als een belangrijke mijlpaal in onze carrière, maar tegelijkertijd klopt het voor ons ook. We hebben er namelijk altijd al van gedroomd om aan een zo groot mogelijk publiek te laten zien hoe ons land een belangrijke bron van inspiratie is in al onze collecties.”

Op 12 mei neemt Laura deel aan de tweede halve finale van Eurosong. Kan ze zich kwalificeren, dan zal Laura ons land vertegenwoordigen in de grote finale op 14 mei. Elle sera belle et elle sera chique. Ze zullen het in Zweden geweten hebben dat Team Belgique van de partij is.

Over O’Rèn:
O’Rèn is het geesteskind van Nathan Murillo en Michael Wauman, twee bijzonder creatieve twintigers die mekaar leerden kennen tijdens hun studies aan de Modeacademie van Sint-Niklaas. Omdat ze de kans kregen om aan de slag te gaan bij Jani Kazaltzis en Lien Degol, zetten ze hun studies stop. Hun collecties worden bijzonder gesmaakt door liefhebbers van glamoureuze, betaalbare mode. Ze maken vaak gebruik van Franstalige woordspelingen die ze op hun sweaters en t-shirts aanbrengen. Hun eerste black/white collective, gelanceerd in 2013, sloeg in België in als een bom.

Info O’Rèn : www.o-ren.be

08:45 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws, Muziek | Tags: laura tesoro, o’rèn |  Facebook | |  Print |

01/04/2016

Studenten verwerken stad Antwerpen in unieke truiencollectie

truiencollectie, meir antwerpen, Zeven studenten van de Karel de Grote Hogeschool (elk tussen de 18 en 22 jaar oud) brengen een unieke truiencollectie op de markt die volledig in het teken staat van de stad Antwerpen. De zogeheten Anversois-truien zullen op zondag 1 mei tijdens de langste openluchtcatwalk van België aan het grote publiek voorgesteld worden.

Het idee om een Antwerpse truiencollectie te maken, kwam er tijdens een van de brainstormsessies van het vak ‘Small Business Projects’. Om de collectie helemaal Antwerps te maken, gingen de studenten ‘Internationaal Ondernemen’ via een enquête op zoek naar de leukste opschriften die de Koekenstad eer aandoen. Zo kennen de blauw-grijze ontwerpen eigenzinnige opschriften zoals ‘A Town’, ‘Straight Outta Antwerp’, ‘Just from ’t Stad’ en ‘k Zen Nen Antwerpsen Diamant’. Iedere trui bestaat uit verschillende maten en kost €40. Om de kwaliteit van het product te garanderen, gingen de jonge ondernemers op zoek naar de beste materialen. Zo is de bedrukking geen zeefdruk, die barst na enkele wasbeurten, maar een FLOCK-bedrukking.

“De kledinglijn is door jongeren bedacht met een jonge doelgroep in het vizier. Maar zelfs onze docenten en mijn vader lopen thuis in een Anversois-trui rond,” vertelt de 18-jarige Nuria Devroe (CEO van Anversois). Wie graag op 1 mei model staat voor deze collectie, kan op zondag 3 april naar de allerlaatste castingdag van de langste openluchtcatwalk van België komen. Inschrijven kan via www.facebook.com/AntwerpenMeir. Slechts 150 modellen zullen uiteindelijk door een professionele jury geselecteerd worden op basis van harmonie in hun maten en algemene uitstraling. De langste openluchtcatwalk van België is 1,5 km lang en zal op zondag 1 mei plaatsvinden op de Meir-as tussen Teniersplaats en Groenplaats.

09:20 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws | Tags: truiencollectie, meir antwerpen |  Facebook | |  Print |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende