Showbizzkanaal : Archieven

22/05/2017

Ivann brengt Nederlandstalige versie uit van winnend Portugees Eurovisiesongfestival-nummer

ivann.JPGVorige week won de 27-jarige Portugees Salvador Sobral het 62ste Eurovisiesongfestival in Kiev, met het frêle ‘Amar Pelos Dios’. Vandaag stelt Ivann zijn Nederlandstalige versie voor, getiteld ’Tussen de sterren’. “Ik vind het liedje waar Portugal dit jaar het Songfestival mee gewonnen heeft echt prachtig. Het nummer raakt mij in elke vezel van m’n lijf. Onmiddellijk na Salvador z’n overwinning, ben ik begonnen aan mijn tekst. Waarom? Omdat ik het zonde zou vinden mocht dit muzikale pareltje niet alle aandacht en het respect krijgen dat het verdient. De fraseringen die je kan doen met je stem, maken dit liedje zo bijzonder. Geloof me, het vraagt veel techniek om dit liedje te zingen. Salvador en z’n zus hebben een juweeltje gemaakt. ’Tussen de sterren’ is geen letterlijke vertaling geworden van het Portugese nummer, maar een nieuwe tekst die gaat over ‘afscheid nemen’. Het vraagt heel veel techniek om dit nummer te zingen, maar dat is net het mooie van het verhaal. ’Tussen de sterren’ ga ik zeker opnemen in de setlist van mijn kerstconcerten. Gezien de grote vraag van de fans, komen die er terug aan dit najaar”, zegt Ivann enthousiast.

Ivann’s nieuwe single ’Tussen de sterren’ kan je kopen op iTunes en de komende uren ook beschikbaar in streaming (o.a. Spotify).

07:08 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Muziek, Singles | Tags: ivann, amar pelos dios, tussen de sterren |  Facebook | |  Print |

21/05/2017

BlitZ: Hier is de nieuwe zomerdans van 2017!

blitz.jpegPieterjan en Jens van BlitZ zijn al helemaal klaar voor de zomer en dat laten ze graag horen! Net als elke zomer lanceert het kidspopduo opnieuw een zomers anthem!

Na het hedendaagse “Chill Relax”, komen de jongens nu met een zomerse opvolger “Doe De Dabidee!”.

Na de “Tsjoe Tsjoe Wa” en de “Macarena” is er nu de “Doe De Dabidee!”. Deze nieuwe single heeft niet alleen een refrein dat urenlang in je hoofd blijft hangen, de makkelijk meezingbare tekst zet jong en oud onmiddellijk aan het dansen. Wees er maar zeker van dat de dabidee-dans deze zomer op tal van vakantieclubs, kampen en speelpleinen zal worden meegedanst.

De jongens vierden onlangs nog hun 10de verjaardag met een spetterend feest en de lancering van hun nieuwe album “10” waarop de nieuwe single ook prijkt. Met een heel drukke agenda voor deze zomer, denkt BlitZ nog lang niet aan stoppen.

“Doe De Dabidee!” is nu te downloaden via iTunes en Google Play en te bekijken op YouTube.

11:59 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Muziek | Tags: blitz |  Facebook | |  Print |

Robert Falcon releast single met Chinese dj-sensatie Carta

robert.jpgRobert Falcon maakt zich op voor een drukke zomer. Zo staat de 22-jarige Belgische dj/producer uit Lier op 28 juli op de ’Sound Of Tomorrow’-stage op Tomorrowland, een stage exclusief gereserveerd voor de grootste nationale en internationale dj-talenten. Na zijn set in Boom pakt hij meteen z’n koffers en vliegt richting Dubai, waar hij een dag later de party mee verzorgt op ‘UNITE With Tomorrowland’.

In aanloop naar een ongetwijfeld hete zomer, pakt Robert Falcon nu al uit met de track ‘Love Shouldn’t Be So Hard’. Deze release is een collab met de jonge Chinese dj-sensatie Carta en wordt uitgebracht door Spinnin’ Records, het grootste dancelabel ter wereld. Carta is de eerste Chinese dj ooit die een contract kreeg bij Spinnin’ Records. Het label gelooft sterk in beide talentvolle dj/producers en de internationale slaagkansen van deze Belgisch-Chinese productie.

‘Love Shouldn’t Be So Hard’ van Carta & Robert Falcon kan je beluisteren op Spotify, en is  verkrijgbaar op Beatport en op iTunes. Bekijk hier de clip! 

11:53 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Muziek | Tags: robert falcon, carta |  Facebook | |  Print |

Jani reist naar het eind van de wereld en dompelt zich al bibberend onder in de Eskimocultuur

Jani, Eskimocultuur, vier, Als Jani op vakantie gaat, trekt hij het liefst naar het warme Mikonos. Kleine, rustige dorpjes waar iedereen elkaar kent en waar men leeft van de visvangst. Op papier lijkt dit niet zo verschillend van Shishmaref, een klein kustdorpje in Alaska. Ware het niet dat het er 40 graden kouder is. De Grieken zijn vervangen door Eskimo’s en het dorp is enkel te bereiken met een gammel vliegtuigje.

Volledig afgesneden van de beschaving zoals hij ze kent, moet Jani leren omgaan met de hardheid van het bestaan en ontdekt hij een plaats waar de mens nog steeds onderhevig is aan de wetten van de natuur. Hier beslist Moeder Natuur over wat de mens eet, doet, of zelfs over het voortbestaan van het dorp. 

Slaagt Jani erin zich thuis te voelen op een van de meest afgelegen plaatsen ter wereld? En kan de schoonheid van de sneeuwvlaktes hem verwarmen of laat het hem toch allemaal koud?

​Jani gaat... naar de Eskimo's - morgen om 20u35 op VIER.

11:48 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie | Tags: jani, eskimocultuur, vier |  Facebook | |  Print |

19/05/2017

André Hazes komt zijn album ‘Wijzer’ voorstellen in Kortrijk

truck.JPGSamen investeren en innoveren, dat doen muziekmaatschappij Universal Music en communicatie- en marketingbureau Upstars met THE POP-UP TRUCK .“Hij is multifunctioneel, 12 meter lang, 3 meter breed en voorzien van een salon, toog, kookplaten, koelkast, opbergvakken en promotieborden. Bedrijven, maar ook particulieren en privé-initiatieven, kunnen hem huren en langs buiten kan hij helemaal gewrapt worden à la tête du client”, zegt Upstars-ceo Pieter Ramboer. “Wij zijn constant op zoek naar nieuwe, leuke, opvallende manieren om de muziek van onze artiesten tot bij de consument te brengen. Door middel van THE POP-UP TRUCK kunnen we de social media band die de fans vaak met de artiest hebben versterken met een ‘real life’ beleving!”, zegt commercieel en business development directeur Eric Gadet namens Universal Music. Nu zaterdag 20 mei rijdt THE POP-UP TRUCK een eerste keer uit. Vanaf 14.00 uur staat hij op de parking van Ring Shopping Kortrijk, waar André Hazes zijn nieuwe cd ‘Wijzer’ exclusief komt signeren. Als je meer info wil over THE POP-UP TRUCK, of als je hem zelf wil reserveren, dan surf je best naar www.thepopuptruck.be Vergeet ook niet om de Facebookpagina te liken, zo blijf je op de hoogte van alle activiteiten.

Als achtergrondinformatie gaan we even terug in de tijd, naar december 2014. Upstars en Muziekpunt.be openden twee pop-up stores in Ring Shopping Kortrijk en Waasland Shopping. Meer dan 30 artiesten kwamen optreden, sommigen gingen aan de slag als gelegenheidsverkopers. In volle eindejaarsdagen gingen er een massa cd’s, dvds’s en geschenkartikelen over de toonbank. De pop-up stores waren publicitair en commercieel een weergaloos succes, mede en dankzij ook de inspanningen van Universal Music. Voor Pieter Ramboer ligt dit verhaal mee aan de basis van THE POP-UP TRUCK. “Ook al leven we in een digitale wereld, waarin online sales een steeds groter deel van de koek opeisen, het menselijke contact blijft voor velen primeren. Wij bieden met THE POP-UP TRUCK de mogelijkheid om letterlijk naar je klanten, publiek, werknemers, vrienden,…toe te gaan. De laagdrempeligheid start vanaf het moment dat de wielen van THE POP-UP TRUCK bollen en hij de baan opgaat. Zodra hij stilstaat opent hij de deuren van een multifunctionele oppervlakte, die gebruikt kan worden voor diverse activiteiten. Iedereen die op zoek is naar een compleet ingerichte, polyvalente, verplaatsbare ruimte, kan er gebruik van maken. Hij is op maat gemaakt, beschikbaar voor ieders budget en inzetbaar voor publieke en B2B-events.”

“In eerste instantie investeren wij mee in THE POP-UP TRUCK om onze artiesten en releases te ondersteunen. Of het nu de Dorpsstraat, de Kerkstraat of de Nieuwstraat is, een schlager-, rock- of dance-festival, dat maakt niet uit, want dankzij THE POP-UP TRUCK kunnen wij snel en efficiënt contact maken met ons publiek. Ontmoetingen, foto’s, selfies met onze artiesten, tot het verkopen van fysiek product. Voor ons is het realiteit en dankzij dit verhaal kunnen we snel en eenvoudig schakelen, waardoor we onmiddellijk het juiste publiek bereiken”, zegt Eric Gadet namens mede-investeerder Universal Music.

Meer info over THE POP-UP TRUCK kan je vinden op www.thepopuptruck.be of op de Facebookpagina. Nu zaterdag 20 mei kan het publiek kennismaken met THE POP-UP TRUCK. Vanaf 14.00 uur staat hij de parking van Ring Shopping Kortrijk, waar André Hazes z’n nieuwe cd ‘Wijzer’ komt voorstellen en signeren. Het gaat om een exclusieve, enige signeersessie die André doet in Vlaanderen voor z’n nieuwe cd. Fans mogen deze afspraak niet missen.

10:10 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Evenementen |  Facebook | |  Print |