Showbizzkanaal : Archieven

18/01/2018

Tickets Star Wars™ Identities: The Exhibition zaterdag in verkoop

events.JPGDe tentoonstelling STAR WARS™ Identities kondigde eerder de laatste halte van de Europese tournee aan in Brussel. Paleis 2 van Brussels Expowordt van 2 april tot en met 2 september de thuishaven van deze unieke Star Warstentoonstelling met niet alleen originele kostuums, rekwisieten en de favoriete personages uit de meeste epische filmreeks ooit, maar ook met een unieke identity quest.

Alle data zaterdag in verkoop!
Bij de lancering van The Last Jedi gingen al de tickets voor de avant-première dagen met groot succes in verkoop. Haast je als je er nog wilt bij zijn, er zijn nog maar enkele plaatsen beschikbaar! Maar… vanaf 20 januari om 9 uur zijn de tickets voor alle data beschikbaar via www.starwarsidentities.be.

Al veertig jaar volgt publiek over de hele wereld het leven van Luke en Anakin Skywalker, de Jedi helden uit een galaxy far, far away. De verhalen blijven ongetwijfeld nog vele generaties boeien, zeker nu er nog nieuwe films uitkomen. En nu komt met STAR WARS Identities een spannende tentoonstelling naar ons eigen sterrenstelsel. Het is een vernieuwende moderne expo, waarin we de onvergetelijke personages uit de Star Wars saga op een compleet nieuwe manier opnieuw leren kennen. De bezoekers krijgen zelfs de kans om deel uit te maken van het Star Wars universum.
 
De expo werd ontwikkeld en geproduceerd door X3 Productions uit Montréal in samenwerking met Lucasfilm Ltd. en maakt gebruik van de uitgebreide collectie van het Lucas Museum of Narrative Art om via de personages uit Star Wars hun en onze eigen identiteit te doorgronden.
"This exhibit succeeds on all fronts"

wired.com
De verbluffende collectie, een gepersonaliseerde, interactieve identity quest en toegankelijke wetenschappelijke achtergrondinformatie nemen de bezoekers mee op sleeptouw doorheen het dramatische epos van Luke en Anakin Skywalker, het meest bekende vader-zoon duo uit de filmgeschiedenis. De bezoekers ontdekken wat de personages uit Star Wars maakt tot wie ze zijn en tegelijkertijd leren ze zichzelf ook beter kennen.
 
De uitgebreide en exclusieve verzameling van zo’n 200 objecten, gebruikt in de tentoonstelling, bevat originele rekwisieten, modellen, kostuums en illustraties uit de Star Wars films. Deze rijke collectie omvat alle delen van de serie, van de classic (1977-1983) en prequel (1999-2005) trilogieën, de animatieserie The Clone Wars en een aantal items uit Star Wars: The Force Awakens uit 2015. Favorieten als Darth Vader, R2-D2, Chewbacca, Boba Fett, Yoda, BB-8, de Millennium Falcon en nog veel meer zorgen voor een onvergetelijke ervaring voor bezoekers van alle leeftijden. 
 
Een culturele mijlpaal De Star Wars films hebben door de jaren heen records verbroken en talloze prijzen binnengesleept, maar vooral door de verbeeldingskracht van het publiek spreekt het Star Wars universum fans van alle leeftijden aan en werd de serie wereldwijd een culturele maatstaf. De films zijn universeel: we identificeren ons met de Star Wars personages en herkennen onszelf in hun avonturen.
“This exhibition offers a fresh perspective on the beloved characters of Star Wars,” zegt Sophie Desbiens, Communications Director van X3 Productions. “We get a deeper understanding of their identities, and, at the same time, we get a deeper understanding of our own. The collection, the interactive components, and the scientific content work hand in hand here to create a seamless and exciting experience for our visitors. It’s a character-driven adventure into identity.”
George Lucas over STAR WARS Identities: “Since Star Wars takes place in a fantasy world, the characters need to be identifiable so that the audience can connect to them. These larger-than-life characters come complete with friends, enemies, values, and beliefs. This exhibition examines how the Star Wars characters are like us, what we may have in common, and what makes up our individual identities.”
Een Interactieve ontdekkingstocht
STAR WARS Identities plaatst de bezoeker centraal met een interactieve identity questdie het hele bezoek duurt. Deze unieke interactieve ervaring is verweven met de collectie en de educatieve content en helpt bezoekers van alle leeftijden hun eigen persoonlijke, originele Star Wars identiteit te creëren door aspecten van hun eigen karakter te combineren met fictieve elementen. Na afloop verlaat men de expo met een uniek eigen personage, geïnspireerd op het Star Wars universum en met een dieper begrip van het centrale thema van de tentoonstelling.
De bouwstenen van onze identiteit
Identiteit is een belangrijk en steeds terugkerend thema in Star Wars. De ontwikkelaars van STAR WARS Identities deelden de studie naar identiteit op in drie grote thema’s: de Oorsprong van de personages, de Invloeden die ze vormen en de Keuzes die ze maken tijdens hun leven. Binnen deze drie thema’s worden tien bestanddelen uitgediept: soort (species), genen, ouders en cultuur in Oorsprong; mentoren, vrienden en gebeurtenissen in Invloeden en beroep, karakter en waarden in Keuzes.
 
Deze componenten vormen de ruggengraat van de tentoonstelling en onderzoeken het complexe begrip van identiteit, zowel in de echte wereld als in fictie. Originele content door de tentoonstelling heen werpt licht op alle bestanddelen van onze identiteit. Tegelijk tonen ‘making of’-onderdelen de verhalen achter de ontwikkeling van vele, iconische Star Wars personages: van C-3PO tot Boba Fett en van prinses Leia tot Jabba the Hutt. Er wordt uitgelegd hoe ze werden wie ze zijn, maar ook hoe alternatieve creatieve keuzes van hen heel andere karakters hadden kunnen maken.

Een team experten
X3 Productions uit Montréal in Canada heeft samen met het Montréal Science Centre en een aantal scientific advisors de wetenschappelijke content van de tentoonstelling ontwikkeld. De kennis en expertise van een team specialisten (in o.a. genetica, neuropsychologie, gezondheidsleer en psychologie) vormden de opzet van de expo. Hun input was nodig om de wetenschappelijke inhoud te kunnen ontwikkelen en te garanderen dat de identity quest up-to-date en wetenschappelijk onderbouwd is.
 
Praktische informatie en ticketverkoop
STAR WARS Identities zal te zien zijn in Paleis 2 van Brussels Expo van 2 april tot en met 2 september 2018. De ticketverkoop start op 20 januari 2018.

Voor alle verdere info, surf naar www.starwarsidentities.be.
 
Een audiotour en een RFID-polsband zijn onderdeel van het tentoonstellingsbezoek. De audiotour leidt de bezoeker door de tentoonstelling en door middel van de RFID-polsband creëert de bezoeker zijn eigen unieke Star Wars personage.

 

20:53 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Evenementen | Tags: tickets star wars, star wars™ identities: the exhibition |  Facebook | |  Print |

Gers Pardoel intiem en ‘bijzonder’ in het theater

Gers Pardoel, concert Gers Pardoel, De Nederlandse rapper Gers Pardoel duikt - na zijn arenaconcerten dit voorjaar - in november het theater in. Hij neemt het publiek mee voor een boeiende en intieme muzikale trip op vrijdag 9 november in Capitole Gent, zaterdag 10 november in Ethias Theater Hasselt en zaterdag 17 november in Stadsschouwburg Antwerpen.

Gers Pardoel is sinds zijn deelname aan Liefde voor Muziek in het voorjaar van 2017 alomtegenwoordig in Vlaanderen. Eind vorig jaar zetelde hij als jurylid in het programma Steracteur Sterartiest. Zaterdag 17 en zondag 18 maart vult hij twee keer de Lotto Arena met een soloconcert en zaterdag 19 mei deelt hij in diezelfde zaal de affiche met andere Nederlandstalige rappers tijdens RAP NL.

Intiemer worden zijn concerten die hij dit najaar brengt in de Vlaamse theaters. Bij zijn vorige theatertour wist hij volle zalen te lokken en waren de reacties unaniem lovend. In november neemt Gers in o.a. Capitole Gent, Ethias Theater Hasselt en Stadsschouwburg Antwerpen het publiek mee voor een boeiend avontuur met zijn nieuwe show ‘Bijzonder’. Hij vertelt leuke anekdotes en straffe verhalen over de totstandkoming van zijn grote hits en vertolkt naast zijn bekende werk ook andere pareltjes die net niet de radio haalden. "Door de intieme sfeer van het theater op te zoeken voel ik mij dichter bij mijn gasten en verwacht ik hen mee te kunnen nemen in mijn verhaal”, klinkt het bij Gers.

GERS EN Z’N HITS

Gers Pardoel werd eind 2009, begin 2010 zowel in Nederland als in Vlaanderen bekend door zijn succesvolle samenwerking met The Opposites op de single ‘Broodje Bakpao’. Daarna scoorde hij ook bij ons hoog met de singles ‘Ik neem je mee’ (2011), ‘Bagagedrager’ (2012, met Sef) en ‘Louise’ (2014), in de Ultratop telkens goed voor een top 10-notering, en zijn albums ‘Deze wereld is van jou’ (2011) en ‘De toekomst is van ons’ (2014).

Gers werd een graag geziene gast op menig zomerfestival en zijn succes daar bleef ook bij televisiemakers niet onopgemerkt. Zijn deelname aan het derde seizoen van het vtm-programma Liefde voor Muziek in het voorjaar van 2017 was een regelrecht schot in de roos.

NIEUW ALBUM

Tijdens Liefde voor Muziek maakte Gers o.a. indruk met ‘Zo bijzonder’, zijn van Nederlandse tekst voorziene versie van het tekstloze nummer ‘Million Voices’ van de Zweedse dj Otto Knows. Het nummer kreeg, samen met zijn populaire covers uit Liefde voor Muziek en een heleboel nieuwe nummers, waaronder ‘Ma Chérie’, een plaats op zijn eind 2017 uitgebrachte dubbel-cd ‘Voor m’n kids’. Op dit nieuwe album toont Gers met intieme, door hemzelf geschreven teksten een opvallend gevoelige kant van zichzelf.

GERS PARDOEL ‘Bijzonder’ – in Capitole Gent op vrijdag 9 november, Ethias Theater Hasselt op zaterdag 10 november en Stadsschouwburg Antwerpen op zaterdag 17 november, telkens om 20 uur. Kaarten: 29, 35 en 40,50 euro via Tele Ticket Service 070/345.345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland 0900-45.000.45 (0,45 euro/min.), www.teleticketservice.com en www.capitolegent.be, www.ethias-theater.be en www.stadsschouwburgantwerpen.be.

20:29 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Concerten | Tags: gers pardoel, concert gers pardoel |  Facebook | |  Print |

Al meer dan 500.000 bezoekers voor succesfilm F.C. De Kampioenen Forever!

DSC_0922.JPGFC DE KAMPIOENEN FOREVER, de derde Kampioenenfilm, ging gisteren de kaap van het half miljoen betalende toeschouwers voorbij.

Dat is alvast een flinke opsteker na de opmerkelijke terugval van het bioscoopbezoek voor Vlaamse films vorig jaar.

We benadrukken hier ‘betalende’ toeschouwers omdat collega-distributeurs van Vlaamse films in persberichten wel eens de ‘gratis’, ‘gesponsorde’ en ‘betaalde’ toegangskaarten op een hoopje durven gooien. 

FCDK 3 is met grote voorsprong de best bezochte Belgische film van 2017 met al meer dan 2.5 keer het aantal toeschouwers van de nummer 2 (Het Tweede Gelaat).nFCDK 3 loopt nog verder in alle Vlaamse steden.

FC DE KAMPIOENEN 3 – FOREVER is een film van Jan Verheyen, geproduceerd door

Eric Wirix en Tine De Meulenaere, met naast de voltallige FC De Kampioenen-cast ook Jacques Vermeire, Carry Goossens en Aminata Demba.

Het is een productie van Skyline Entertainment voor De Mensen in samenwerking met Eén, Telenet, Gardner & Domm en met de steun van Screen Flanders.

FCDK 3 wordt verdeeld door Independent Films.

20:21 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Film/Documentaire | Tags: f.c. de kampioenen forever, film f.c. de kampioenen forever |  Facebook | |  Print |

De Powerpuff Girls viert 20ste verjaardag

De Powerpuff Girls, Vanaf het moment dat ze begonnen met de wereld te redden voor bedtijd werden de drie superheldinnenzusjes Blossom, Bubbles en Buttercup meer dan alleen personages in een show. De reeks groeide uit tot een wereldwijd fenomeen van empowerment dat, onder andere dankzij de nieuwe reeks die in 2015 van start ging, vandaag nog volop aanwezig is.

Met meer dan $ 2,5 miljard inkomsten uit retail sinds de start is De Powerpuff Girls een van de succesvolste en langstlopende Cartoon Network reeksen aller tijden. Zo sloot Cartoon Network door de jaren heen meer dan 150 wereldwijde partnerships af met tal van entertainment-, speelgoed- en kledingmerken. Daartoe behoren partners zoals designer Jeremy Scott en Moschino, Spin Master, Ferrero, McDonald’s, Live Nation en vele anderen.

De Powerpuff Girls wordt geproduced door Cartoon Network Studios, met Nick Jennings als executive producer en Bob Boyle als co-executive producer. De originele reeks, gecreeërd door Craig McCracken, ging in 1998 in première en behaalde sindsdien 2 Emmy Awards, vijf Emmy nominaties en tal van andere prijzen en accolades.

20:13 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie | Tags: de powerpuff girls |  Facebook | |  Print |

VTM gaat de wereld rond met 80-jarigen

VTM, Dit voorjaar gaat VTM op zoek naar senioren die nog jong van geest en benen zijn om hen de reis van hun leven te bezorgen. In het nieuwe programma De Wereld Rond met 80-jarigen zullen 8 hoogbejaarde Vlaamse vrouwen en mannen – die nog volop in het leven staan en elkaar niet kennen – de kans krijgen om samen een wereldreis te maken. Mensen die zelf nooit veel gereisd hebben, maar altijd wel van verre bestemmingen droomden, kunnen zo een groot stuk van de wereld ontdekken. 

Wie 78 is of ouder, en er al heel zijn lange leven van droomt te wandelen op de Chinese muur, de tango te dansen in Buenos Aires, mee te rijden met sleehonden in Lapland of op een kameel door de woestijn te toeren, kan zich vanaf nu inschrijven op vtm.be. 

DROMEN LATEN UITKOMEN

De Wereld Rond met 80-jarigen belooft een warm televisieprogramma te worden, waarin 8 hoogbejaarde mensen de reis van hun leven maken en een ultieme droom in vervulling kunnen zien gaan in 8 landen over de hele wereld. De reis beleven ze aan één stuk en hun eigen levensverhaal loopt als rode draad door de uitzendingen. Ze reizen in groep en smeden zo nieuwe vriendschappen voor het leven.

De zoektocht naar de deelnemers start nu, een uitzenddatum voor het programma is er nog niet. Wie het programma zal presenteren, wordt later bekend gemaakt. 

20:09 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie | Tags: vtm |  Facebook | |  Print |

VIJF verleidt dit voorjaar met Temptation Island en digitale primeur Goedele on Top

vijf.JPGHet voorjaar van VIJF pakt in 2018 uit met een dubbele portie verleiding. De kandidaten uit het nieuwe seizoen van Temptation Island klappen voortaan uit de biecht in het gloednieuwe online-programma Goedele on Top. Ook onze favoriete stylingheld Jani keert terug met een tweede seizoen van Shopping Queens.

Zon, zee, strand en een luxe resort vol begerige en slinkse vrijgezellen. Dat zijn de gekende ingrediënten van Temptation Island. In het nieuwe seizoen testen opnieuw vier koppels hun relatie door zich op een idyllisch Thais eiland te laten omringen door knappe vrijgezellen die de kunst van het verleiden als geen ander beheersen. Dit voorjaar zal Temptation Island op donderdagavond te zien zijn. Vanaf donderdag 1 februari kunnen VIJF-kijkers schaamteloos genieten van het nieuwe seizoen dat meteen met een dubbelaflevering van start gaat. Onder andere Zwanetta, Laetitia, Fabrizio en Joshua zullen de koppels het vuur aan de schenen leggen...

Wie niet genoeg krijgt van het veelbesproken programma dat Temptation Island is, kan voortaan na elke aflevering terecht bij Goedele on Top. Op VIJF.be praat Goedele na met de meest markante kandidaat uit de aflevering. Wat bezielde haar om hem te verleiden? Wat ging er door zijn hoofd heen toen hij de beelden zag? Wat is er nu preciés gebeurd? Zowel koppels als vrijgezellen klappen elke week uit de biecht. Met Goedele on Top wil VIJF in 2018 inspelen op de digitalisering van het kijkgedrag én de talkability van Temptation Island - als dat even kan - zowaar nog groter maken. Deze digitale primeur is meteen het eerste volwaardige VIJF-programma dat alleen en integraal op tablet, smartphone en PC kan worden bekeken.

Later dit voorjaar kleurt stylingheld Jani opnieuw het scherm van VIJF met een tweede seizoen van Shopping Queens. Het eerste seizoen van deze lokale daily - waarin vier vrouwen strijden om de titel van ‘Shopping Queen’ - deed het vorig jaar uitstekend. De regels blijven ongewijzigd: scoor voor een speciale gelegenheid dé bijpassende outfit met een beperkt budget. Topstylist Jani geeft zoals steeds zijn ongezouten mening over de geshopte outfits.

VIJF verbreedt haar serie-aanbod met de nieuwe dramareeks Doubt waarin Katherine Heigl (Grey’s Anatomy, Knocked Up) schittert als succesvolle advocate die verliefd wordt op een cliënt. Ook nieuwe afleveringen van de populaire series Grey’s Anatomy, Criminal Minds, Elementary, Saving Hope en The Night Shift maken dit voorjaar hun opwachting.

20:05 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie | Tags: temptation island, goedele on top vijf |  Facebook | |  Print |

Opening jubileumjaar 40-jaar Jo Vally

jo_vally.jpgZanger Jo Vally opende in aanwezigheid van meer dan tweehonderd aanwezigen, Burgemeester en Schepenen, en andere prominenten – in zijn gemeente waar hij Ere-Burger is – officieel het jubileumjaar “40 jaar Jo
Vally”.

Tijdens de nieuwjaarsreceptie die doorging in het gemeentehuis te Meise – de gemeente waar Jo Vally Ere-Burger is - opende hij officieel zijn jubileumjaar. Samen met de Burgemeester, Jos Emmerechts, startte hij de ticketverkoop - door het ontknopen van een lint - voor het Concert “40 jaar Jo Vally”, pop-symfonisch, dat zal doorgaan in het Kursaal Oostende op 6 oktober 2018. Een eenmalig en uniek concert, dat zal gevolgd worden door een intiemere toer door Vlaanderen “Jo Vally unplugged” en dit in verschillende culturele centra. Het jubileumjaar zal afgesloten worden met een groots volksfeest, naar alle waarschijnlijkheid in de Oktoberhallen te
Wieze.

In het Kursaal Oostende zal er kunnen genoten worden van een GOLDEN VIP BOX, een unieke box met all-inclusive formule - walking dinner en receptie met champagne à volonté - een echt hebbeding! Maar eveneens zijn er andere formules mogelijk, en dit voor ieders budget, zodat het concert voor iedereen toegankelijk is en iedereen kan meegenieten!

Een Best-Of cd zal worden uitgebracht, in special edition! “Een overzicht van 40 jaar muziek met meer dan 300 titels, is natuurlijk onmogelijk om deze allemaal te verzamelen, daarom zou ik willen vragen aan alle trouwe fans en vrienden - die kennis hebben van mijn repertoire – of zij mijn Best-Of cd helpen samenstellen, zodat het een schitterend verzamel album zal zijn, met extra bonus nummers van de laatste nieuwe singles”.

Tijdens het jubileumjaar zal er een reis georganiseerd worden naar Cyprus waarop leuke activiteiten in het kader van de 40-jarige carrière zullen georganiseerd worden.

Nog andere fijne topics zullen tijdens het jubileumjaar worden aangesneden! Iedereen van harte welkom! Wees er snel bij en geniet van dit uniek, eenmalig en ongezien concert in het Kursaal Oostende op 6 oktober 2018!
Meer info - nu en nieuwtjes tijdens het jubileumjaar - op www.jo-vally.be

19:55 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Concerten, Muziek | Tags: 40-jaar jo vally, jo vally, concert jo vally |  Facebook | |  Print |

Persvoorstelling 'Er was eens...', #Help, mijn prinsessen leven online!

Erwaseens_web.jpgVandaag werd op het hoofdkwartier van Deep Bridge in Wilrijk, in aanwezigheid van cast en creatives, het concept voor ‘Er was eens…’ aan de pers voorgesteld. 'Er was eens...’ is een gloednieuw concept voor Vlaanderen, gegroeid uit de samenwerking van Deep Bridge met het Nederlandse Van Hoorne Entertainment.

Op 31 maart, de eerste zaterdag van de paasvakantie, zet Deep Bridge de hele sprookjeswereld op zijn kop. Deze eerste voorstelling in maart wordt de kick-off voor een jaarlijks terugkerende reeks aan sprookjesconcerten waarbij de rode draad telkens een actueel thema bij jongeren is.

Voor deze eerste editie van ‘Er was eens…’ wordt het gebruik van sociale media bij jongeren de rode draad. Sneeuwwitje, Doornroosje, Assepoester en Rapunzel zijn dag in dag uit aan hun scherm gekluisterd als ware internetzombies en beseffen niet meer wat er rondom hen in het kasteel gebeurt.

“Een actueel thema wordt de driver van onze sprookjesconcerten”, zeggen ze bij Deep Bridge. “Wij willen ervoor zorgen dat dergelijke thema’s bij jonge kinderen bespreekbaar worden. De voorstelling blijft speels en heeft op geen enkel moment de intentie om belerend te zijn. ‘Er was eens ...’ is een luchtige voorstelling met veel toeters en bellen voor jong en oud. De extra thematische laag die we hieraan toevoegen, kan ouders en kinderen wel spontaan aan het denken zetten."

PRINSESSEN OP SOCIALE MEDIA
Prinsessen blijven altijd mooi en leuk en lief. Maar wat als ze gegrepen worden door smartphones, tablets, Instagram, Whatsapp en alle sociale media? Dan stort de wereld van Rapunzel, Doornroosje, Sneeuwwitje en Assepoester in. Ze hebben nergens anders nog oog voor. Het is hun zwakke plek en dat weet de boze fee als ze de koningsdochters overlaadt met smartphones en tablets, in de hoop dat haar eigen dochter misschien wel de lievelingsprinses wordt. De koning en de koningin zijn de wanhoop nabij als hun dochters voor niets anders nog interesse hebben, ook niet voor prinsen die naar hun hand dingen. Tot die hun charmes bovenhalen en er de prinsessen van overtuigen dat er meer is dan wifi alleen.

ONLINE THEMA
Deep Bridge haalde socialemediakenner en co-auteur van het boek '#Help, mijn kind leeft online', Stefaan Lammertyn, aan boord. Hij zal regisseur Lulu Aertgeerts bijstaan tijdens het creatieproces en dit thema mee uitdragen. Stefaan is expert ter zake wanneer het gaat over hoe kinderen omgaan met de digitale wereld. "Het is essentieel dat ouders betrokken zijn bij het sociale media-gebruik van kinderen. Net zoals we interesse hebben in hun offline activiteiten moeten we dat online ook hebben. Uit studies blijkt dat er veel minder kan misgaan wanneer ouders de vinger aan de pols houden. 'Er was eens...' is ideaal als kapstok om hier over na te denken", Stefaan Lammertyn.

"Kinderen van nu trachten minder naar gebeurtenissen dan vroeger. Alles is meteen voor handen. Het verlangen voedt de magie van de dag. Tegenwoordig is alles is heel vluchtig. Ze hebben leiding nodig in de afleiding. Met deze voorstelling willen we dan ook iets maken dat blijft hangen, zowel bij kinderen als bij de ouders.", Lulu Aertgeerts.

LARGER THAN LIVE
Je zal de prinsessen ook écht kunnen volgen op sociale media. Rapunzel, Doornroosje, Sneeuwwitje en Assepoester ontwikkelen elk hun eigen persoonlijkheid en leven weken voor de show op hun eigen sociale mediakanalen. Om de cirkel helemaal rond te maken, lopen de verhaallijnen ook door tijdens de show én na afloop.

Samen met Uitgeverij Van Halewyck zal Deep Bridge een lessenpakket ontwikkelen en schoolvoorstellingen met een bijzondere meerwaarde aanbieden. Daarover volgt binnenkort meer.

DE CAST
De cast stelden we een tijdje geleden al aan u voor maar we frissen graag nog eens even op: Charlotte Leysen, Anne Van Opstal, Shauni Rau en Helle Vanderheyden spelen een puberende Doornroosje, Sneeuwwitje, Rapunzel en Assepoester. Walter Baele en Liv Van Aelst, koning en koningin, hebben hun handen vol aan het viertal. Thomas Van Goethem, Nordin de Moor en Laurenz Hoorelbeke zijn prins van dienst. Jasmine Jaspers is de boze fee, en Charlotte Campion haar dochter.

DE CREATIVES
Lulu Aertgeerts neemt de regie voor haar rekening en schrijft samen met Peggy Verhoeven en John Hoelen het scenario. Ad Van Dijk arrangeert de muziek en componeert ook de nieuwe nummers. Bart Van Oost tekent voor choreografie en het indrukwekkende ensemble. Stefaan Haudenhuyse ontwierp een indrukwekkend sprookjesdecor.

De ticketverkoop ging ondertussen ook al van start op www.deepbridge.be.

19:44 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Theater | Tags: er was eens..., deep bridge, wilrijk |  Facebook | |  Print |

ZES verrast dit voorjaar met gloednieuwe series MacGyver en Constantine

tv.JPGOok in 2018 laat ZES het beste van zichzelf zien: van blockbusters op maandag, tot de grootste filmklassiekers op dinsdag en spannende actiefilms op woensdag. Donderdag is topseriedag bij ZES, goed voor marathonuitzendingen van first class Amerikaanse topseries. Bingewatchen geblazen op vrijdag en zaterdag, want dan mag de kijker zich verwachten aan de meest bloedstollende crime reeksen. Zondagavond is supernatural night: say hi to sci-fi! 

ZES breidt zijn serieaanbod dit voorjaar uit met enkele gloednieuwe reeksen. De science fiction serie Constantine - gebaseerd op de Hellblazer strips van DC Comics - gaat op zondag 28 januari van start. De reeks zoomt in op het verhaal van John Constantine, een man die de hachelijke opdracht krijgt om de mensheid te beschermen tegen het kwaad. Later dit voorjaar verschijnt ook de gloednieuwe serie MacGyver op ZES. De remake onthult een nieuwe kijk op de klassieke serie waarin de jonge MacGyver centraal staat. Wanneer hij gerekruteerd wordt door een geheime organisatie, moet hij zijn unieke problem solving skills inzetten om desastreuze rampen te voorkomen. Duct tape to the rescue!

Wat staat er verder nog op het voorjaarsprogramma van ZES? Het derde (en inmiddels ook laatste) seizoen van de topserie Zoo, de samenvatting van de Oscaruitreiking, gloednieuwe afleveringen van crimeseries The Blacklist en Blue Bloods, en nieuwe seizoenen van Gotham, Supernatural en Smallville.

De jongste zender van Vlaanderen scoorde vanaf dag één ruim boven het objectief van 1 procent: door consequent Amerikaanse films en series te programmeren op vaste themadagen of in marathonuitzendingen haalt ZES sinds zijn start een sterk gemiddeld all day marktaandeel van 2.3% op VVA 18-54. Bovendien is de zender deze maand bezig aan zijn sterkste maand ooit met een gemiddeld all day marktaandeel van maar liefst 3% op VVA 18-54. Nu VIER en VIJF in primetime steeds meer lokale producties uitzenden, kunnen de film- en serieliefhebbers terecht bij ZES voor het beste uit de USA.

19:37 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie | Tags: zes, macgyver, constantine |  Facebook | |  Print |

17/01/2018

Opnieuw projectsubsidies voor Judas TheaterProducties

judas_theaterproducties.JPGHeugelijk nieuws voor Judas TheaterProducties! Minister van Cultuur Sven Gatz maakte deze week bekend dat het productiehuis €150000 aan projectsubsidies zal ontvangen. Hiermee wil Judas TheaterProducties volgend seizoen de muzikale voorstelling “Iedereen beroemd” op de planken brengen, gebaseerd op de gelijknamige film van Dominique Deruddere.  Maar voor het zover is, trekt het gezelschap eerst nog heel Vlaanderen rond met hun intieme musicalcreatie “Goodbye, Norma Jeane”.

LUCKY JUDAS THEATERPRODUCTIES
Op donderdag 30 juni 2016 maakte Vlaams minister van Cultuur Sven Gatz de structurele subsidies voor de periode 2017-2021 bekend. Judas TheaterProducties (JTP) viel daarbij uit de boot. Een verlies dat hard aankwam bij het musicalhuis, bekend van musicalcreaties als “Lelies”, “Josephine B.”, “Pauline & Paulette” en “De Rozenoorlog”.  Met behulp van een benefiet en de steun van het publiek kon JTP afgelopen seizoen doorkomen. Deze financieringsbronnen volstaan helaas niet om elk jaar een nieuwe creatie te bekostigen, daarvoor zijn bijkomende hulpmiddelen nodig.

En die extra financiering kreeg Judas TheaterProducties vandaag in de vorm van projectsubsidies. Minister Gatz besliste om deze keer wel te investeren in een musicalproject en kende het productiehuis €150000  toe. Deze middelen zal JTP aanwenden om een muzikale feelgood voorstelling te maken van de voor een Oscar genomineerde film “Iedereen Beroemd” van Dominique Deruddere.

In “Iedereen Beroemd” doet de 17-jarige Marva (in de film gespeeld door Eva Van Der Gucht) voortdurend vruchteloos mee aan zangwedstrijden. Haar werkloze vader ontvoert daarop de populairste zangeres van het land in de hoop toegang te krijgen tot de media om zijn zelfgeschreven nummer "Lucky Manuelo", gezongen door zijn dochter Marva, in de hitparades te krijgen.

De voorstelling gaat op 17 februari 2019 in première in Theater Elckerlyc in Antwerpen. De ticketverkoop start binnenkort. De cast en het creatieve team blijven voorlopig nog even geheim.
 
GOODBYE, NORMA JEANE
1988. Een jongeman belt aan bij Norma Jeane Baker. Ooit beter bekend als Marilyn Monroe, van wie de  wereld niet beter weet dan dat ze 26 jaar eerder, op 5 augustus 1962, overleed. Norma laat de jongeman binnen en vertelt hem over een jong meisje dat in een Hollywoodwereld belandt vol leugens, bedrog en klatergoud. Waar Marilyn eerst een bevrijding leek, werd ze plots een gevangenis voor Norma Jeane. Haar verhaal is er een van onbereikbare liefde, een peilloos diepe depressie, intens verdriet, vernietigende onzekerheid en eeuwige hunkering. Toen Marilyn stierf, was de wereld een ongelukkige ster armer, maar een opgeluchte vrouw rijker…
 
“Goodbye, Norma Jeane” is een musicalcreatie van Judas Theaterproducties met een script van Allard Blom, muziek van Sam Verhoeven en regie door Martin Michel.  De topcast bestaat uit niemand minder dan Anne Mie Gils, Ann Van den Broeck en “Steracteur, Sterartiest”-winnaar Michiel De Meyer. Zij worden muzikaal begeleid door Thomas Vanhauwaert en Laure Campion. De musical was van 9 februari tot en met 5 maart 2017 te zien in de Rode Zaal van het Fakkeltheater in Antwerpen en trekt vanaf 17 januari op tournee door Vlaanderen.

PRAKTISCHE INFORMATIE - GOODBYE, NORMA JEANE

Op tournee door Vlaanderen van 17 januari tot en met 24 maart 2018.

Cast: Ann Van den Broeck – Anne Mie Gils – Michiel De Meyer
Muzikale begeleiding: Thomas Vanhauwaert – Laure Campion

Regie: Martin Michel
Script & liedteksten: Allard Blom
Muziek: Sam Verhoeven

Info: www.judas.be

21:08 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Theater | Tags: judas theaterproducties |  Facebook | |  Print |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende