Muziekspecials, Beach House, Festivalitis: MEDIALAAN is klaar voor de zomer : Showbizzkanaal

23/05/2016

Muziekspecials, Beach House, Festivalitis: MEDIALAAN is klaar voor de zomer

vtm_zomer_2016.JPGMEDIALAAN bereidt zich voor op de zomer. Er is bij VTM niet alleen de terugkeer van 'Met Vier in Bed', 'Telefacts Zomer' en 'Is er Wifi in Tahiti?', maar ook naast het scherm zal veel te beleven zijn. In augustus neemt VTM drie specials vol muziek en ambiance op aan het Klein Strand van Oostende.

Ook Qmusic trekt deze zomer opnieuw naar Oostende: de radiozender is er deze week begonnen met de opbouw van het Q-Beach House. Twee maanden lang zendt Qmusic er opnieuw uit en zijn er live optredens op het strand. En voor wie niets van de Vlaamse zomerfestivals wil missen, is er vanaf 2 juni bij 2BE 'Festivalitis' waarin Sam De Bruyn en Sean Dhondt front- en backstage alle muziekliefhebbers op hun wenken bedienen.

 

MOOIE RESULTATEN IN VOORJAAR

Terwijl fel bekeken programma’s als 'The Voice van Vlaanderen' en 'Mijn Pop-uprestaurant 2016' stilaan naar hun seizoensfinale gaan, blikt MEDIALAAN tevreden terug op het voorjaar van 2016.

Met een mix van sterkhouders en nieuwe hits zoals 'Blind Getrouwd', 'CATHéRINE' en 'De Wensboom' evenaart VTM het resultaat van het topjaar 2015, met een marktaandeel van 25,4% op de zenderdoelgroep VVA 18-54 (live+vosdal). Het is de beste score sinds 2003.

Ook 2BE blijft groeien. Voetbal, Vlaamse comedy en Amerikaanse blockbusters en topseries duwen het marktaandeel naar 9,9% op VVA 18-44 (live+vosdal). Ook hier wordt het beste resultaat behaald sinds 2006, het jaar van de laatste dagelijkse Big Brother-reeks.

Vitaya doet het in de doelgroep Vrouwen tussen 18-54 in primetime beter dan vorig jaar en dikt nog eens 0,3% aan in primetime tot 4,6%.

 

14:47 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Evenementen, Televisie | Tags: medialaan |  Facebook | |  Print |

De commentaren zijn gesloten.