Showbizzkanaal : Archieven

31/08/2014

Foto's: Antwerpse burgemeester Bart De Wever ontmoet castleden "ASPE. Moord in het theater!"

DSC_0135.JPGVanaf 10 januari 2015 ziet de allereerste ASPE in het theater het levenslicht. Succesauteur Pieter Aspe sloeg de handen in elkaar met regisseur Frank Van Laecke en theaterproducent Uitgezonderd. Theater! Vlaanderen krijgt een echte topcast aan het werk te zien in Theater Elckerlyc tijdens het theaterstuk "ASPE. Moord in het theater!".
 
Natuurlijk vertolkt niemand minder dan Herbert Flack de rol van hoofdinspecteur Van In. Niels Destadsbader, Frans Maas, Kadèr Gurbuz, Peter Van De Velde, Bob De Moor, An Vanderstighelen, Jan Schepens en Debbie Crommelinck staan garant voor een heerlijk spannende theateravond. Regisseur Frank Van Laecke zal deze productie regisseren. 
 
Burgemeester Bart De Wever bood het team alvast zijn medewerking aan vanmiddag tijdens de Cultuurmarkt van Antwerpen. Hij besprak samen met inspecteur Van In de ernst van de situatie. Hij ontmoette tevens de andere castleden van  "ASPE. Moord in het theater!". Bekijk hier het fotosfeerverslag! 
 
Van 16 januari tot en met 1 februari 2015 is deze voorstelling zeker te zien in Theater Elckerlyc te Antwerpen (Frankrijklei). Voor de fans die hun stoeltje in de zaal nu al willen vrij houden, kunnen we melden dat ze alvast hun tickets kunnen boeken via www.elckerlyc.be op het welgekende ticketnummer 070 691 002. Neem ook zeker een kijkje op www.moordinhettheater.be.  
 

De Romeo's laten zich kleden door Giks Mode

De Romeo's, Giks Mode, De Romeo's hebben nooit onder stoelen of banken gestoken dat ze van mooie, vlotte en modieuze kledij houden. Zowel privé als tijdens hun optredens lopen Chris, Davy en Gunther er steeds piekfijn en stijlvol bij. Niet alleen de stemmen en de zang zijn van belang, het oog moet ook wat hebben, zullen ze gedacht hebben bij het afsluiten van een samenwerking met Giks Mode. De multimerken winkelketen van West-Vlaamse origine zal voortaan instaan voor de garderobe van de Romeo’s en maken dat ze nog hipper en modieuzer voor de dag komen.
 
Iedereen opgemerkt!
Giks Mode is een vrij jong maar expansief familiebedrijf dat nu reeds 5 vestigingen telt, in Waregem, Roeselare, Kuurne, Wetteren en Gavere. Volgend jaar staan nog twee openingen gepland, meer bepaald in Gent en Sint-Denijs-Westrem. Giks biedt zowat alle gekende en minder gekende fashion brands aan onder één dak. Een beproefde formule die nog steeds aan bijval wint: strategisch en goed gelegen winkels, vlot bereikbaar, met ruime parking en met een totaalaanbod aan vertrouwde merken voor het hele gezin. De Giks filosofie wordt raak verwoord in hun slogan „Iedereen opgemerkt!”
 
De klok rond, 7 dagen op 7
Naast de klassieke shopping experience en het traditioneel winkelbezoek hecht Giks Mode ook bijzonder veel aandacht aan de online aanwezigheid. Wie niet kan langskomen tijdens de openingsuren, heeft nu de mogelijkheid om de klok rond online te shoppen of om online een bestelling in een Giks winkel te laten klaarleggen. Ook de Giks Facebook pagina trekt elke dag honderden nieuwe fans aan. Wegens deze bijval werd zelfs een heuse Giks Fandag in het leven geroepen. Stefaan Allemeersch van Giks Mode gelooft zeer sterk in de online aanvulling op de materiële winkelpunten. Hij verwacht dat online shopping op relatief korte termijn 5 à 10% van de omzet kan uitmaken.
 
Met De Romeo’s in zee
Giks Mode was reeds langer van plan om zijn zichtbaarheid en aanwezigheid gevoelig op te drijven en om een extra dynamische uitstraling aan het bedrijf te geven. Na een eerder toevallig contact met de Romeo’s rijpte de idee om op vlak van kledij te gaan samenwerken met de razend populaire groep. Zowel de Romeo’s als Giks Mode spreken een brede en nagenoeg identieke doelgroep aan, van jong tot oud. Vaak zijn hele gezinnen fan van de Vlaamse topgroep, en het zijn net diezelfde gezinnen die zich aangesproken voelen door het Giks concept. Voortaan zullen de Romeo’s zowel op het podium als tijdens hun actes de présence in een Giks outfit verschijnen.
 
De Romeo’s zijn alvast enthousiast over de nieuwe samenwerking, zoals blijkt uit deze officiële reactie van Vlaanderens populairste ambiancegroep:
 
„Het is altijd fijn winkelen bij Giks Mode. Er hangt niet alleen een gezellige winkelsfeer, ook het ruime mode assortiment en het kledingaanbod zijn er enorm. Je hebt er keuze uit de meest toonaangevende merken zoals S. Oliver, Jack & Jones, Mexx en nog veel meer. Stuk voor stuk merken waar wij ons goed in voelen. Net zoals wij met De Romeo’s voor alle leeftijden optreden, biedt Giks betaalbare mode aan voor alle leeftijden. Van kids tot volwassenen, met steeds de nieuwste mode aan de scherpste prijzen. We zijn ervan overtuigd dat onze eigen fans ook hun gading zullen vinden bij Giks Mode.

Neem zeker een kijkje op www.giksmode.be !

10:45 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Fashionnieuws, Muziek | Tags: de romeo's, giks mode |  Facebook | |  Print |

Theater Elckerlyc lanceert eerste seizoensbrochure Vandaag op Cultuurmarkt Antwerpen

cultuur.jpgVoor het eerst in de bestaansgeschiedenis van Theater Elckerlyc werd een volwaardig en volledig seizoensprogramma samengesteld. De nieuwe uitbaters Dirk Van Vooren en Nico Warrinnier van THEARENT startten 2014 reeds met de opfrisbeurt van de foyer en zorgden voor een theaterinkom waar elke bezoeker zich thuis kan voelen. Speciaal voor het komende theaterseizoen werd er een complete en overzichtelijke seizoensbrochure gecreëerd. De theaterliefhebber zal meteen opmerken dat het lichte, commerciële genre de rode draad is in het theaterprogramma. De brochure wordt op de Cultuurmarkt, aan de stand van Theater Elckerlyc uitgedeeld aan de geïnteresseerden. Iedereen is welkom. Het startschot van een gloednieuw en spannend hoofdstuk in de geschiedenis van Theater Elckerlyc.
 
De Cultuurmarkt van Antwerpen gaat dit jaar door op zondag 31 augustus. Voor het eerst in de geschiedenis van Theater Elckerlyc wordt er een volledig en gevarieerd theateraanbod geprogrammeerd. De slogan BELEEF HET SAMEN is dan ook geen leeg begrip. Theater Elckerlyc koestert de ambitie om een warm stadstheater te zijn waar elke bezoeker zich welkom voelt en zijn gading kan vinden in het ruime aanbod. 

Afspraak op de Groenplaats op de stand van Theater Elckerlyc, dat is stand nr. 13. Heel wat theatermakers en acteurs komen er doorheen de dag een bezoekje brengen en tijd maken voor de theaterliefhebbers.
 
Het programma van het komende seizoen is na de Cultuurmarkt ook te vinden op www.elckerlyc.be.


10:36 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Theater | Tags: theater elckerlyc, cultuurmarkt antwerpen |  Facebook | |  Print |

Primeur voor Nederlandse markt: Elly’s Choice verandert e-books markt

Elly’s Choice, e-books, Afgelopen dinsdag werd Elly’s Choice gelanceerd. Elly’s Choice is een nieuw en uniek abonnementsmodel voor e-books. Per maand worden er 10 toptitels geselecteerd voor de abonnees. De prijs is €2,99 per maand bij een jaarabonnement.

Vele bekende auteurs zoals bijvoorbeeld Saskia Noort, Herman Koch, Marion Pauw, Susan Smit, Nicci French en Jill Mansell zijn een samenwerking aangegaan met Elly’s Choice. Saskia Noort: ‘Ik ben ontzettend blij met Elly's Choice, eindelijk een platform dat recht doet aan lezer en schrijver, waar onze e-books te vinden zijn tegen een vergoeding waar je geen nee tegen kunt zeggen. Het is uniek, bijzonder gebruikersvriendelijk en biedt een persoonlijk geselecteerde keuze uit zowel bestseller titels als nog onbekende parels. Boeken waren nog nooit zo toegankelijk en betaalbaar.’

De selectie van de e-books wordt gemaakt door een redactieraad met experts uit de branche. Aan uitgeverskant zijn de partners Veen Bosch & Keuning Uitgeversgroep en Dutch Media.

Elly’s Choice speelt in op het veranderingsproces waar de boekenmarkt zich in bevindt en gaat naar verwachting zorgen voor uitbreiding van deze markt door het op een laagdrempelige manier aanbieden van e-books. Het aandeel e-books is op dit moment 5% en de verwachting is dat dit percentage de komende jaren zal stijgen.

De manier waarop Elly’s Choice de markt benadert is ook nieuw. Door het aangaan van business-to-business samenwerkingen krijgen lezers via bedrijven abonnementen aangeboden. Een voorbeeld hiervan is de partnership met Samsung. Iedereen die een tablet van Samsung aanschaft krijgt een maandabonnement van Elly’s Choice cadeau.

Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung: ‘Uit recent onderzoek blijkt dat 48% van de mensen een tablet gebruikt om te lezen. Veel van onze tablets, lenen zich daar dan ook uitstekend voor. Elly’s Choice maakt het lezen op een tablet nu nóg leuker en makkelijker en we zijn dan ook erg blij dat we een maand cadeau kunnen geven bij onder andere de Samsung Galaxy Tab S’.

Op een termijn van enkele jaren verwacht Elly’s Choice honderd duizenden abonnees.

Geneviève Waldmann, woordvoerder van Elly’s Choice: ‘Het is een uniek model waarin auteurs en lezers centraal staan, het staat voor kwaliteit, gemak en we verbreden de boekenmarkt hiermee, iets waar deze tijd echt naar vraagt. Wij staan open voor samenwerkingen met bestaande en nieuwe partijen om lezen aantrekkelijk te maken voor iedereen.’

10:26 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Boeken/Strips | Tags: elly’s choice, e-books |  Facebook | |  Print |

Libelle tv onderstreept multimediale transformatie Sanoma

Libelle tv, Sanoma, Met een maandelijks bereik van ruim 1,5 miljoen kijkers toont Libelle tv zich een gezonde nieuwkomer in de markt.

Onlangs presenteerde Libelle tv haar gevarieerde en inspirerende najaarsprogrammatie 2014. De tv-zender, welke vorig jaar augustus is gelanceerd en complementair aan het gelijknamige magazine Libelle, heeft een succesvol eerste jaar achter de rug.

Onderzoek wijst namelijk uit dat 7 op de 10 vrouwen bekend is met Libelle tv. Het bereik bedraagt 1,5 miljoen kijkers per maand (meer dan 600.000 kijkers per week), waarbij 4 op de 10 vrouwen van de doelgroep worden bereikt (vrouwen 25-54 jaar in bezit van een Telenet digibox). Libelle tv heeft hiermee 27% extra bereik gerealiseerd bovenop het magazine, waarbij vooral jong publiek wordt aangetrokken. Ook de website van Libelle (Libelle.be) profiteert van het succes met een bezoekersgroei van 29%. Het aantal Facebook fans is verdubbeld. Hiermee wordt 1 op de 2 vrouwen maandelijks bereikt via de diverse Libelle platformen*.

Adverteerders kiezen daarbij steeds meer voor de integrale crossmediale aanpak, door bijvoorbeeld de sponsoring van een programma op Libelle tv te combineren met advertenties en/of  redactionele integratie in Libelle magazine en met performante online aanwezigheid.

Met deze cijfers toont Sanoma Media Belgium dat de in 2012 ingezette multimediale transformatie, welke voor verschillende merken is ingezet, haar vruchten afwerpt. Afgelopen maanden lanceerde Sanoma reeds de Feel.it app, een wekelijkse digitale aanvulling op het magazine Feeling. Tevens lanceerde zij haar geïntegreerde webshop Magstore.be, kreeg ook Story een eigen app en is Story.fm, de radiozender van Story, al in een groot deel van Vlaanderen te beluisteren.  

10:22 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie, Tijdschriften/Kranten | Tags: libelle tv, sanoma |  Facebook | |  Print |

Vier Kerst met Fantasia in Concert - primeur voor Disney in Nederland

Disney, nederland, Walt Disney Productions, Lambaart Entertainment, Met trots melden Van Lambaart Entertainment en RTL Live Entertainment vandaag dat Walt Disney’s meesterwerk Fantasia op 26 december 2014 voor het eerst live in de Ziggo Dome Nederland wordt uitgevoerd. Op een enorm groot HD scherm worden de Disneybeelden van Fantasia vertoond terwijl een groots symfonie orkest live de bijpassende klassieke muziek speelt. Dit tijdloze meesterwerk is een spektakel van beeld en geluid. Fantasia van Walt Disney Productions werd voor het eerst in 1940 vertoond. De wereldberoemde producent wilde dat Fantasia geen gewone film zou worden, maar een getekend concert. De film was een regelrechte hit over de hele wereld en won onder andere twee Oscars voor de bijzondere combinatie van beeld en geluid.

Na uitverkochte zalen over heel de wereld is dit meesterlijke schouwspel nu voor het eerst in Nederland te zien. Fantasia in Concert is dan ook hét kerstuitje voor de hele familie. Volwassenen mogen weer even kind zijn en kinderen zijn voor even volwassen bij deze unieke klassieke concertervaring. Een Nederlands orkest, wiens naam later door Erwin van Lambaart bekend wordt gemaakt, speelt muziekstukken als De Notenkrakerssuite, De Tovenaarsleerling, Toccata en Fuga in d-moll, Le Sacre du Printemps, Urendans, Ave Maria, Intermezzo en De Pastorale van Ludwig van Beethoven.

Voor Van Lambaart Entertainment is het heel bijzonder om met Disney samen te werken. Onlangs hebben zij nog samen gewerkt aan het succesvolle Disney in Concert in het Amsterdamse Concertgebouw. Daarbij is het voor Van Lambaart Entertainment niet de eerste keer dat ze met zo’n grootschalig evenement in de Ziggo Dome staan. Het bedrijf van Erwin van Lambaart was er in 2013 verantwoordelijk voor dat de twee uitverkochte shows Frozen Planet in Concert en Planet Earth in Concert in de Ziggo Dome te zien en horen waren. Frozen Planet in Concert bracht de beelden van de gelijknamige BBC-natuurdocumentaire tot leven, toen begeleid door Het Gelders Orkest. In december jongstleden vond de adembenemende, muzikale en filmische ervaring Planet Earth in Concert plaats, wederom begeleid door Het Gelders Orkest.

‘We zijn ontzettend trots op dat de samenwerking met Disney zo succesvol is dat we op 26 december Fantasia kunnen laten zien,’ laat Erwin van Lambaart weten. ‘Het is een primeur voor Nederland om deze legendarische film op zo’n manier te laten zien en horen. Door de bekende en prachtige muziek komt Fantasia daadwerkelijk tot leven.’

Kaarten voor Fantasia op 26 december 2014 in de Ziggo Dome zijn vanaf heden te koop via www.seetickets.nl en andere officiële verkooppunten.

10:17 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Evenementen | Tags: disney, nederland, walt disney productions, lambaart entertainment |  Facebook | |  Print |

Shary-An na turbulente periode terug met Good Girl EP

muziek.JPGNa een roerig jaar, zowel zakelijk als privé, laat Shary-An weer van zich horen middels een EP bestaande uit vijf tracks. In vier van de vijf nummers heeft ze autobiografische elementen verwerkt, waarmee ze deze heftige periode in haar leven probeert af te sluiten. 

Onlangs strandde de jarenlange relatie met haar partner met wie ze samenwoonde. Shary-An moest hierdoor noodgedwongen verhuizen. In diezelfde periode besloot ze van producer te switchen en met een ander team samen te gaan werken. Toch slaagde Shary-An er niet in om met hen dezelfde vibe te creëren als met haar ‘eigen’ vertrouwde team. De nieuwe single en tevens titeltrack van de EP ‘Good Girl’ is dan ook als vanouds weer geproduceerd door Sven Figee en Roland Dirkse (Sven Hammond Soul). Inmiddels heeft Shary-An zichzelf weer helemaal herpakt en is ze gelukkig met de vele lieve mensen om haar heen en ook trots op waar ze is gekomen. Met de Good Girl EP wil ze dit onrustige jaar daarom ook definitief achter zich laten en weer vooruit kijken. 

De Good Girl EP, bestaande uit vijf tracks, is vanaf vandaag digitaal verkrijgbaar.

Shary-An licht de selectie van de vijf tracks persoonlijk toe: 

Good Girl: Ik hoorde de originele versie van dit geweldige nummer voor het eerst toen mijn relatie op springen stond. De lyrics bleven maar in mijn hoofd spoken…. En de vraag of ik zelf wel  such a ‘Good Girl’ was voor haar, heeft me in die periode ontzettend veel bezig gehouden.

Fire: Fire is geschreven door één van de beste soulartiest van Nederland, Alain Clark, samen met Han Kooreneef. Ik kreeg de track aangeboden en kon het vrijwel direct meezingen. Het is explosief, zoals de liefde hoort te zijn, en blijft meteen lekker in je hoofd hangen. Wat vooral te gek is, is het feit dat Alain Clark de backings heeft ingezongen.

We’ll go to Vegas: Na de breuk met Romana had ik de onaflatende behoefte om mijn leven even helemaal om te gooien. Seks, drugs en party-en! Dat heeft me een paar maanden lang flink in de ban gehouden. En ja… Vegas de stad van de onbegrensde mogelijkheden… Ik heb deze track zelf geschreven en kreeg de inspiratie aan het eind van een wilde avond stappen.   

Easy Go: Easy Go is één van die fijne nummers waar je makkelijk mee kunt variëren. Ik heb het nummer dan ook in verschillende versies ten gehore gebracht tijdens optredens. Easy Go gaat vooral over loslaten; dat vind ik persoonlijk één van de lastigste dingen in het leven.

Can't live without: Vorig jaar werd ik benaderd door Friesland Campina om het gezicht te worden voor hun nieuwe Chocomel-campagne. I love een grote kop warme chocomel met slagroom! Bij de commercial hoorde het liedje ‘Can’t live without’, dat heb ik ingezongen. Ik vind het leuk om mijn versie van dit liedje met mijn fans te delen via de Good Girl EP.

Shary-An trad onlangs op tijdens de WorldPride in Toronto tussen internationale sterren als  Carly Rae Jepsen, Boy George en Melissa Etheridge. De openlijk lesbische zangeres was als enige Nederlandse artiest  door de organisatie van Pride Toronto in samenwerking met de Nederlandse vertegenwoordiging in Canada uitgenodigd.

Shary-An brak bij het grote publiek door in 2011 door haar deelname aan ‘The Voice Of Holland’. Sindsdien scoorde ze diverse grote radio-hits met 'Read my Book' en ‘Never played the bass’ en bracht in 2011 ook haar debuutalbum uit ‘ Love me for who I am’, allen geproduceerd door Sven Figee en Roland Dirkse (Sven Hammond Soul). In 2012 schitterde ze in de muzikale theatervoorstelling ‘One Moment In Time’. Winter 2013 werd ze het gezicht van Chocomel en zong ze het nummer ‘Can’t live without’. Ook was en is Shary-An samen met Krystl en Lange Frans coach in het Tv-programma ‘Buma Music Academy’ en toerde ze samen met Sven Hammond Soul door het land met de ‘Try my love’- theatertour. 

10:07 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Singles | Tags: shary-an na, good girl ep, single good girl ep |  Facebook | |  Print |

'De overspelige leerkracht' - Een nieuw schooljaar, een nieuwe reeks Straffe Verhalen bij VIJF

Straffe Verhalen, vijf, bieke ilegems, Bieke Ilegems trapt haar nieuwe reeks van Straffe Verhalen maandag 1 september in thema af: ze brengt het verhaal van een destructieve liefdesaffaire tussen een leerkracht - een aantrekkelijke , getrouwde vrouw, moeder van 2 kinderen en haar leerling - een puber bij wie de hormonen door het lijf gieren. De passionele flirt van Erin McLean mondde uit in een vernietigende romance die levens verwoestte en heel puriteins Amerika choqueerde. Een verhaal waarbij de realiteit de fictie overstijgt.

Sommige leerkrachten houden zich niet aan de regels van het spel. Ze zetten alles net op het spel voor hun favoriete leerling...
 
In Knoxville wonen 180.000 mensen. De stad, die in de zuidelijke staat Tennessee ligt, heeft (nog steeds) de charme van een klein dorp. Maar in 2006 gebeurt er in het ogenschijnlijk veilige (en gezinsvriendelijke) Knoxville iets wat de gemeenschap diep schokt. Erin McLean is getrouwd en docente op West High School en geniet van de aandacht die ze krijgt van haar leerlingen. Maar dan valt ze voor de charmes van haar zeventienjarige student Sean...
 
Het verhaal waarin Erins man Eric terechtgekomen is, lijkt wel een film, maar voor hem is het helaas de harde realiteit. Wanneer hij ontdekt dat zijn vrouw al maanden een relatie heeft met één van haar leerlingen, slaan de stoppen door. Hij had de tiener nietsvermoedend zelfs in huis gehaald…

Straffe Verhalen met Bieke Ilegems – De overspelige leerkracht
Maandag 1 september om 22u25 bij VIJF
 

10:02 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie | Tags: straffe verhalen, vijf, bieke ilegems |  Facebook | |  Print |

Nieuwe maandagavond bij 2BE met Brooklyn Nine-Nine, En Toen Kwam Ons Ma

2BE, Brooklyn Nine-Nine, En Toen Kwam Ons Ma, Vanaf maandag 1 september 2014 zet 2BE het najaar in met een gloednieuwe maandagavond. Om 20.10 start de zender met het nieuwe en met twee Golden Globes-bekroonde Brooklyn Nine-Nine, waarin Andy Samberg - bekend van Saturday Night Live - de hoofdrol speelt. Hierna volgen om 20.35 nieuwe gênante situaties in het tweede seizoen van En Toen Kwam Ons Ma Binnen. De nieuwe maandagavond wordt om 21.05 en 22.00 afgesloten met een dubbele portie spanning in het derde seizoen van Person of Interest.

10:00 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Televisie | Tags: 2be, brooklyn nine-nine, en toen kwam ons ma |  Facebook | |  Print |

echt Antwaarps teater pakt uit met "Ik Spring Van De Goesting"

echt_antwerps.JPGVolgende week zaterdag 6 september 2014, start het echt Antwaarps teater met het dolkomische nieuwe blijspel van Ruud De Ridder, Ik Spring Van De Goesting. (wie er het meeste 'goesting' heeft verklappen we nog niet).

Met: Sven De Ridder, Anke Frédérick, Ann Van Mechelen, Nick Delafontaine
Speelperiode: van 06/09 t/m 28/09/2014.
Telkens op donderdag, vrijdag, zaterdag om 20.15.
Op zondag om 15.00.
 
Tickets zijn te bestellen op het nummer 03 231 64 64 of www.echtantwaarpsteater.be
1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende