algemeen : Showbizzkanaal

13/04/2018

Straten op voormalige Zillionsite worden vernoemd naar danstempel en modeontwerpster

zillion.JPGDe nieuwe straten op de voormalige Zillionsite zullen vernoemd worden naar de modeontwerpster Ann Salens en de discotheek Zillion. Ook wordt de bestaande Gentplaats verlengd. Dit wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.

In april 2017 keurde het college het voorontwerp goed van het nieuwe openbaar domein op de voormalige Zillionsite aan de Jan Van Gentstraat. Vandaag werd beslist drie straatnamen ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad.  

Het Ann Salenspad wordt vernoemd naar de bekende Antwerpse modeontwerpster. Het straatnaambord krijgt het volgende onderschrift ‘(1940-1994), Antwerpse internationale modeontwerpster’. Een leuk weetje: het Ann Salenspad komt uit op het Nicole Van Goethempad op Nieuw Zuid. De dames waren goed bevriend. Er komt daarnaast ook een Zillionpad, met als onderschrift op het bord ‘(1997-2002), voormalige discotheek aan de Jan van Gentstraat’. Ten slotte wordt de bestaande Gentplaats verlengd.

Ann Salens wordt beschouwd als de eerste Belgische internationale modeontwerpster. Ze was vooral bekend voor haar kleurrijke gehaakte jurken met franjes. Onder andere Nicole & Hugo droegen haar ontwerpen, en ook bv. Ann Christy en de Franse zangeres en actrice Juliette Gréco.

De Zillion was een bekende Antwerpse discotheek. De populaire trance- en dancemuziek en de spectaculaire lichtshows lokten elk weekend duizenden bezoekers. In 1998 werden er de MTV Music Awards georganiseerd. In 2002 sloot de Zillion de deuren.

21:28 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen | Tags: zillionsite |  Facebook | |  Print |

22/03/2018

Primo Stars schenken 28.767 euro aan het Kinderkankerfonds

primo.JPGPrimo Stars Chris Van Tongelen (Familie), Ronn Moss (Mooi en Meedogenloos) en Melanie Wiegmann (Sturm der Liebe) schenken 28.767 euro aan het Kinderkankerfonds.

28.767 euro, zoveel hebben The Primo Stars Chris Van Tongelen (Familie), Ronn Moss (Mooi en Meedogenloos) en Melanie Wiegmann (Sturm der Liebe) in december opgehaald, samen met de lezers van het weekblad Primo. ‘Together We Are Strong’ was de titel van de single die de drie soapsterren als The Primo Stars uitbrachten. De Primo-lezers kregen de cd-single, bij aankoop van het blad, met éénmalige meerprijs. De opbrengst van de actie werd doorgestort naar het Kinderkankerfonds. Professor Yves Benoit, stichter en voorzitter van het fonds, was bijzonder blij en geëmotioneerd toen hij begin deze maand de cheque in ontvangst nam: “Een schitterend resultaat, dit helpt ons om nieuwe projecten in de stijgers te zetten.”

“Het Kinderkankerfonds zet zich in voor een betere levenskwaliteit van kinderen met kanker en hun gezinnen, en voor het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek naar kinderkanker”, een ideaal initiatief om te ondersteunen vanuit Primo, vonden ze bij het blad dat het familiegevoel hoog in het vaandel draagt.

“We gaan die 28.767 euro goed besteden, zeker omdat de werking van het Kinderkankerfonds steeds meer en meer wordt uitgebreid”, zegt prof. Dr Yves Benoit, voormalig diensthoofd van de kinderkankerafdeling van het Universitair Ziekenhuis Gent en stichter van het fonds. “Een belangrijk project is het thuiszorgproject ‘Koester’, wat staat voor Kinder Oncologische Eenheid voor Specifieke Thuiszorg en Rehabilitatie’. Dat zorgt voor curatieve thuiszorg voor zowel kinderen in behandeling, als kinderen in palliatieve zorg en voor post-palliatieve zorg, namelijk de opvang en begeleiding van een gezin na een overlijden.”

Andere initiatieven zijn begeleidings- en ontspanningsmogelijkheden voor gezinnen met een kind dat aan kanker lijdt. Studio Nona, een project van spelbegeleiding voor kinderen die langdurig thuis verblijven, deLIEving, een gezellige leef- en speelruimte voor broers en zussen van zieke of kinderen van een ouder met kanker, of nog andere projecten van animatie binnen de kinderkankerafdeling. Daarnaast financiert het Kinderkankerfonds ook wetenschappelijke research en zorgt het voor financiële ondersteuning van gezinnen die het op dat vlak al te moeilijk krijgen.

Het verhaal van het Kinderkankerfonds lees je deze week in Primo.

Op de foto staan acteur Chris Van Tongelen (The Primo Stars, De Romeo’s), prof. Dr. Yves Benoit (UZ Gent, Kinderziekenhuis) en Maksim Marissen die Primo vertegenwoordigde bij de uitreiking.

21:20 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen, Tijdschriften/Kranten | Tags: primo stars, kinderkankerfonds, chris van tongelen |  Facebook | |  Print |

Na de frikandellen is er nu ook De Romeo’s Saus Speciaal in de frituur

saus.pngVorige maand kregen ze van vleesproducent Vanreusel een speciale award omdat ze op één jaar tijd meer dan 1.000.000 stuks verkochten van De Romeo’s Frikandel XXL. De frituursnack werd wegens succes verlengd en is nog steeds te koop in de frituur. Deze week zorgen De Romeo’s voor extra smaakgenot met de lancering van hun eigen frituursaus: “De Romeo’s Saus Speciaal is een kruidige Andalouse met stukjes ui. Deze op Zuid-Spaanse smaken geïnspireerde nieuwkomer gaat perfect samen met lekkere snacks op basis van gehakt of kip”, aldus Joeri Vandermeeren, Sales Manager Foodservice bij Pauwels Sauzen, ”en zal vanaf 26 maart beschikbaar zijn in 1L knijpflessen voor alle grossiers in Vlaanderen. In de daaropvolgende weken zal De Romeo’s Saus Speciaal te verkrijgen zijn in alle Vlaamse frituren, eethuizen, kebabzaken en andere foodpartners die kiezen voor Pauwels Sauzen.”

Met hun eigen De Romeo’s Saus Speciaal willen De Romeo’s hun plek veroveren tussen de ketchup, tartaar, mayonaise, curry, cocktail, andalouse en andere frietsauzen. “Wij voelen ons thuis in de frituur met onze worst en onze eigen saus. Dit is echt een nieuwe saus die we met Pauwels Sauzen op de markt brengen. Een uniek product dat hoort bij je frieten of je frietsnacks en ééntje dat de smaakpapillen maximaal prikkelt”, klinkt het bij De Romeo’s.

Ook bij CNR Brands zijn ze blij met de nieuwe samenwerking. Dirk Timmerman: “Naast het immense succes van De Romeo’s Frikandel XXL, zijn we verheugd in zee te gaan met de mensen van Pauwels Sauzen, die voor een unieke saus op de Frikandel XXL gezorgd hebben. We zijn er zeker van dat iedereen die nu de Frikandel XXL bestelt, er zeker de saus van De Romeo’s op zal willen hebben.”

De Romeo’s Saus Speciaal is vanaf 26 maart 2018 verkrijgbaar in de Belgische frituren.

19:15 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen | Tags: frikandellen, de romeo’s, de romeo’s saus speciaal |  Facebook | |  Print |

21/03/2018

De Persgroep Publishing en MEDIALAAN richten News City op

persgroep.JPGDe Persgroep Publishing en MEDIALAAN worden één mediabedrijf dat actief is in televisie, publishing, radio en telco. In dat nieuwe mediabedrijf gaan de verschillende nieuwsredacties samenwerken in News City. Het gaat om de redacties van onder andere Het Laatste Nieuws, HLN.be, De Morgen, HUMO, Dag Allemaal en VTM NIEUWS. Het nieuwe mediabedrijf wil hiermee de referentie worden in Vlaanderen voor nieuws, zowel in tekst als video, op eender welke drager: van televisie over print, online tot radio.

Elke redactie werkt onafhankelijk en wordt aangestuurd door een aparte hoofdredacteur. De News City wordt geleid door een driekoppige nieuwsdirectie: Directeur Nieuws Paul Daenen, Directeur Nieuws Kris Hoflack en Managing Editor Nieuws Kurt Minnen.

Paul Daenen, Directeur Nieuws: “Met News City komen verschillende nieuwsmerken samen onder één dak en creëren we een plek waar we optimaal kunnen samenwerken. Het gaat niet om een eengemaakte redactie, wel om samenwerkende redacties met elk hun eigenheid en onafhankelijkheid.”

Kris Hoflack, Directeur Nieuws: “Het wordt letterlijk de News City that never sleeps. Hiermee zorgen we ervoor dat we klaar zijn voor de journalistiek van de toekomst: altijd, overal én live.”

De driekoppige nieuwsdirectie leidt en coördineert News City, neemt samen de strategische beslissingen en werkt in nauw overleg aan het verhaal van de samenwerkende redacties. Kurt Minnen neemt de zakelijke leiding op zich en is verantwoordelijk voor de organisatie, de daarbij horende processen en de digitale strategie. Paul Daenen coördineert de kortetermijnflow met de dagelijkse nieuwsstroom van de verschillende merken op alle platformen, waarbij hij de onafhankelijkheid van de verschillende hoofdredacteurs bewaakt. Kris Hoflack coördineert de langetermijnflow, actua- en sportprogramma’s en journalistieke dossiers en projecten.

Kurt Minnen, Managing Editor Nieuws: “We bouwen de News City om onze nieuwsmerken en de journalistiek te vrijwaren en ons beter te wapenen tegen toekomstige uitdagingen.”

De redacties zullen geleid worden door: Dimitri Antonissen, die een dubbele rol op zich zal nemen, enerzijds hoofdredacteur van HLN.be en vtmnieuws.be en anderzijds manager van de centrale digitale nieuwsdesk. Frank Depoorter zal de krant Het Laatste Nieuws aansturen. VTM NIEUWS zal aangestuurd worden door Nicholas Lataire. De magazines zullen aangestuurd worden door Klaus Van Isacker en An Meskens. De Morgen en HUMO worden aangestuurd door Jörgen Oosterwaal en het digitale door An Goovaerts.

De driekoppige directie begint in april te werken vanuit hun nieuwe rol. Het is de ambitie om later met alle redacties op 1 locatie operationeel te zijn. De piste van Antwerpen wordt hiervoor onderzocht, daar zal later uitsluitsel over komen. In totaal zullen er een 400-tal mensen, waaronder onder andere de journalisten, eindredactie, lay-out en productie, in de News City werken.

De Persgroep Publishing en MEDIALAAN worden één mediabedrijf

De oprichting van News City is een volgende stap in de samensmelting tussen de Persgroep Publishing en MEDIALAAN tot één mediabedrijf. Peter Bossaert, CEO van het nieuwe bedrijf: “News City is een geweldig project. We gaan een prachtig journalistiek huis bouwen en willen hiermee de referentie worden in Vlaanderen voor nieuws. Met de samenwerking tussen de verschillende redacties willen we onze nieuwsmedia nog beter maken en versterken.”

De naam van het nieuwe bedrijf wordt later bekendgemaakt. 

21:19 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen | Tags: persgroep publishing, medialaan, news city |  Facebook | |  Print |

05/03/2018

Mark Vanlombeek is overleden

mark_van_lombeek.JPGMark Vanlombeek (67), die jarenlang VRT-wielercommentator was en woordvoerder bij VTM, is gestorven aan de gevolgen van kanker.

Mark Vanlombeek begon al in 1969 aan zijn loopbaan in de media, bij de omroep Brabant, de regionale omroep van de VRT. Zijn grote doorbraak kwam er in 1975 toen hij wielercommentator werd bij de BRTN en samen met Mark Uytterhoeven de grote wielerwedstrijden versloeg.

Op het einde van zijn carrière maakte hij nog de overstap naar de VTM. Van 1990 tot 2000 was hij daar de perswoordvoerder.

Na zijn professionele carrière bleef Mark Vanlombeek geregeld in de media. Zo was er eerst zijn theatershow “Van onze reporter ter plaatse”, waarin Vanlombeek met anekdotes terugblikt op zijn rijke carrière.

Vanlombeek werd ook het gezicht van de strijd tegen diabetes, een ziekte waaraan hijzelf leed. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen werd Mark Vanlombeek in Zaventem verkozen als CD&V-raadslid.

15:51 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen, Televisie | Tags: mark vanlombeek, vtm, sport |  Facebook | |  Print |

24/02/2018

1 miljoen keer ‘De Romeo’s Frikandel XXL' over de toonbank in de Belgische frituren

de_romeos.JPGOp vrijdagochtend, 23 februari 2018 kregen De Romeo’s in de Antwerpse haven, in de iconische frituur The Club, een bijzondere award van snackproducent Vanreusel, voor de verkoop van meer dan 1 miljoen stuks van ‘De Romeo’s Frikandel XXL het voorbije jaar’. Ook het komende jaar promoten Vanreusel en De Romeo’s hun frikandel, maar dit keer doen ze dat in samenwerking met Make-A-Wish®. De organisatie zet zich al jaren in voor zieke kindjes en probeert zoveel mogelijk hun dromen waar te maken. “We gaan voor meer dan 400 km aan Frikandel XXL. In lengte is dat een afstand vanuit Hamont naar Parijs, Hamburg of Londen. De actie start begin maart in alle frituren en loopt gedurende één jaar. We verrekenen elke centimer van elke verkochte ‘Romeo’s Frikandel XXL’ en geven daar een bedrag voor aan Make-A-Wish. Het komende jaar leveren De Romeo’s nog een extra inspanning, want de band viert zijn 15-jarig bestaan”, zegt Maurice de Kroon, marketingmanger bij Vanreusel.

De Romeo’s zijn nog steeds één van de meeste succesvolle bands in Vlaanderen. Dat succes vertaalt zich niet alleen in de optredens en de platenverkoop, ook in de Belgische frituren zijn De Romeo’s een hit, dankzij de 35 centimeter lange, licht gekruide ‘Romeo’s Frikandel XXL’. “Het is werkelijk ongelofelijk dat er op één jaar tijd meer dan 1 miljoen worsten verkocht zijn. Ik moet zeggen, de mensen blijven hem lekker vinden, want wij krijgen wekelijks nog berichten via onze sociale media van mensen die een foto sturen met onze worst. We hoopten dat hij zou aanslaan. De uitlevering was met 300.000 stuks bijzonder. Eind juni kregen we van Vanreusel een award voor 500.000 verkochte frikandellen. Vandaag zitten we over het miljoen”, zegt Chris Van Tongelen, én het houdt niet op, want ook het komende jaar zetten De Romeo’s en Vanreusel hun samenwerking verder. “Wie vanaf maart een ‘Romeo’s Frikandel XXL’ koopt, steunt Make-A-Wish®. Elke centimeter verkochte frikandellen brengen we in kaart en verrekenen we met een donatie aan deze verening. “Make-A-Wishis vaak een groot lichtpunt voor zieke kindjes. Wij hebben alledrie kinderen en we kunnen ons niet voorstellen dat ze morgen te maken zouden hebben met een levensbedreigende ziekte. Op zo’n moment ben je blij dat Make-A-Wish de dromen van je kinderen waarmaakt. Hun pijn wordt daardoor verlicht en daar werken wij met De Romeo’s én Vanreusel graag aan mee. Ik zou iedereen willen aansporen om zoveel mogelijk ‘De Romeo’s Frikandel XXL’ te bestellen in de frituur, of waar je hem kan consumeren, want hoe meer je hem eet, hoe meer kinderen er blij gemaakt kunnen worden door Make-A-Wish”, zegt Gunther Levi.

‘De Romeo’s Frikandel XXL’ is een product van Vanreusel en wordt verspreid over duizenden frituren in gans België. Wie van 1 maart 2018 tot 1 maart 2019 een frikandel koopt, steunt Make-A-Wish® . Meer info over de actie vind je op de website, www.deromeos.be

12:44 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen | Tags: de romeo’s frikandel xxl, de romeo's |  Facebook | |  Print |

30/01/2018

Erika Van Tielen wordt ambassadrice voor merk en multiplatform Nick Jr.

01.JPGErika Van Tielen wordt de Vlaamse ambassadrice van Nick Jr., het merk en multiplatform voor kinderen van 2 tot 6 jaar. “Ik heb thuis twee superfans van Nick Jr. rondlopen en kijk ook zelf graag mee op tablet of tv”, verklapt ze. Net zoals Erika vinden de meeste jonge ouders het belangrijk dat hun kinderen mee zijn met de laatste technologische ontwikkelingen (64%). Dat blijkt uit het internationale onderzoek ‘Little Big Kids: Pre Schoolers Ready for Life’, dat werd uitgevoerd in opdracht van Nick Jr.

Erika Van Tielen is er klaar voor! De mama van Finn (6) en Rowen (4) hoefde niet lang na te denken toen ze het ambassadeurschap van Nick Jr. kreeg aangeboden. “Thuis staat de televisie vaak afgestemd op PAW Patrol, Blaze en co”, vertelt ze. “Na school met Finn en Rowen naar PAW Patrol kijken, dat zijn heel fijne momentjes. Even samen op adem komen, om dan aan de rest van de avond te beginnen.”

Creatieve kameleon Erika – ze is actrice, presentatrice en (mama)blogster - is van plan om het ambassadeurschap van Nick Jr. op haar eigen manier in te vullen. “Er zit nog heel veel leuks aan te komen, met de fandagen in Plopsaland De Panne van 28 april tot en met 1 mei als hoogtepunt. Ook zal ik events van Nick Jr. hosten en hier en daar een stemmetje inspreken. Ik kijk er heel erg naar uit, en ik ben niet de enige thuis ... (lacht)”

Spelend leren met Nick Jr.

Een populair pre-school merk als Nick Jr. wil graag weten wat jonge ouders zoals Erika bezighoudt, om zo beter te kunnen inspelen op de behoeftes van peuters en kleuters. Nick Jr. liet daarom een internationaal onderzoek uitvoeren bij 6.500 moeders, vaders, grootouders en broers en zussen in 12 landen. Ouders bereiden hun kroost al op jonge leeftijd voor op de toekomst, zo blijkt uit de studie. Ze zetten technologie in als hulpmiddel om hun kinderen spelenderwijs te laten leren. Wereldwijd vindt 68% van de ouders het belangrijk dat hun peuter of kleuter bijleert door dingen zelf te doen.

Bijna de helft geeft aan dat hun kinderen televisie gebruiken om educatieve kennis op te doen. Maar voor een merk en multiplatform als Nick Jr. houdt het niet op bij televisie. “We bieden een vertrouwde omgeving waar kinderen via tv, apps én online op een speelse manier dingen kunnen oppikken”, zegt Victor Coolman, head of Kids & Family bij Viacom Benelux. “Waar ze ook zijn, onze kids worden door de verhalen en karakters gemotiveerd om slimmer te spelen.”

Nieuwe media zijn dus geen boosdoener, zoals televisie dat ooit wel was in de ogen van de goegemeente. “Vandaag is het voor ouders juist een ‘must’ om hun kinderen in contact te brengen met technologie”, aldus Victor Coolman. “Een meerderheid (61%) meent dat moderne devices kleine kinderen slimmer kunnen maken, op voorwaarde dat de inhoud die ze bekijken verantwoord is.” Door de tactische inzet van technologie hebben peuters van nu een groot probleemoplossend vermogen en zijn ze al op jonge leeftijd interactief.

Betrouwbare babysit

Ook Erika Van Tielen heeft met Finn en Rowen twee interactieve rakkers in huis. “Naast tv hebben we ook nog een tablet en andere snufjes. Er is zoveel om te zien en te swipen! Net zoals de meeste ouders uit het onderzoek (79%), stel ik een tijdslimiet in op het schermgebruik van mijn kinderen. Het mag af en toe, maar ik let er wel op dat het niet te veel is. Op de iPad scrollen en in bomen klimmen, het is allebei belangrijk.”

Op haar ‘mamablog’ (erikavantielen.be) vertelt Erika over het leven zoals het is met twee jonge kinderen. Eerlijk en openhartig, want de roze wolk van het moederschap kleurt ook weleens grijs. “Ik ga er niet flauw over doen: af en toe neemt Nick Jr. even de rol van babysit op zich”, lacht ze. “Dat is niet alleen handig, ik vind het ook belangrijk dat ze naar veilige en leuke programma’s kijken. Ik kan met een gerust hart Nick Jr. inschakelen, en voor de rest zorg ik ervoor dat ze genoeg buiten spelen!”

“Wij zijn ons ervan bewust dat ouders zich ongerust maken over wat hun kinderen allemaal te zien krijgen”, zegt Victor Coolman. “Wanneer peuters naar Nick Jr. kijken, weten hun ouders zeker dat ze in een veilige omgeving volop kunnen fantaseren, ontdekken en spelenderwijs leren. Samen met Erika, een sprankelende mama die een ideale match vormt met Nick Jr., zullen we ouders hiervan blijven overtuigen.”

21:08 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen | Tags: erika van tielen, nick jr |  Facebook | |  Print |

26/01/2018

Koen Clement nieuwe voorzitter Raad van Bestuur Studio 100

koen_clement.JPGHans Bourlon van Studio 100: “Koen Clement is de ideale keuze voor ons. Ik ken hem als een minzaam man met een luisterend oor, diplomatisch en met een bijzondere strategische visie op het medialandschap. Bovendien brengt hij een karrenvracht aan operationele media ervaring in Vlaanderen en Nederland mee. Koen Clement neemt de plaats in van Steve Van den Kerkhof, die jarenlang het voorzitterschap van onze Raad van Bestuur heeft vervuld. Koen Clement is en blijft directeur van Europalia en wordt dus een onafhankelijk voorzitter. Dit is belangrijk voor ons vanuit corporate governance standpunt. We willen graag Steve Van den Kerkhof hartelijk danken, hij heeft het voorzitterschap jarenlang met verve vervuld. Steve blijft bestuurder binnen de Raad van Bestuur van Studio 100.”

Koen Clement: "Vanuit de Raad van Bestuur betrokken te zijn bij het fantastische verhaal dat Studio 100 bij ons en intussen wereldwijd schrijft, beschouw ik als een voorrecht en een bijzondere uitdaging."

Koen Clement (°1964 in Ukkel) studeerde Financial Management (Insead Paris, 1998), MBA (Universiteit Gent, 1990-1993, Vlerick), Marketing Management (EHSAL, 1987-1988), European Studies (Bonn, 1986-1987), Romaanse Filologie (KU Leuven, 1982-1986).

Hij is vandaag directeur van het kunstenfestival Europalia (januari 2017 – heden). Voordien was hij van CEO van WPG Uitgevers (april 2008 – december 2016), zetelde hij in het directiecomité van De Persgroep Publishing (2006 – 2008), was hij algemeen directeur van Magnet Magazines (2000- 2006), algemeen directeur van De Morgen (1994 – 2000), marketing directeur van De Morgen (1993-1994), marketing manager bij De Persgroep (1990-1993) en Junior product Manager bij Het Laatste Nieuws (1988-1990).

21:33 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen | Tags: koen clement, studio 100 |  Facebook | |  Print |

10/01/2018

Pieter Swaelens wordt de nieuwe algemeen directeur van BEA

sabam.pngDe Raad van Bestuur van BEA, de koepelfederatie die de muziekproducenten, distributeurs van film en home entertainment en uitgevers van videogames vertegenwoordigt, heeft Pieter Swaelens aangesteld als algemeen directeur. Hij volgt Olivier Maeterlinck op, die de afdeling corporate communications & marketing gaat leiden van SABAM, de Belgische vennootschap die de rechten van auteurs, componisten en uitgevers beheert.

Pieter Swaelens was jarenlang actief in de videosector, maar ook de gamessector onder meer als  managing director Benelux bij Sony Pictures Home Entertainment. Hij zetelde ook enkele jaren als voorzitter van Bea Video en stichtend lid van BEA.  Als algemeen directeur wordt Pieter Swaelens verantwoordelijk voor de algemene leiding van BEA en zal rechtstreeks rapporteren aan het bestuur, bestaande uit vertegenwoordigers van Bea Music (muziekproducenten), Bea Video (distributeurs van video), Bea Interactive (uitgevers van games) en VFDB (filmdistributeurs).

Patrick Guns, voorzitter van Bea Music, en Henk Hoogendoorn, voorzitter van Bea Interactive, namens BEA : “we zijn verheugd dat iemand met de ervaring van Pieter Swaelens de fakkel overneemt van Olivier Maeterlinck, die bijna 10 jaar BEA met hart en ziel heeft geleid. Met de aanwerving van Pieter Swaelens is de belangenbehartiging van de entertainmentindustrie in België in goede handen en blijft BEA het aanspreekpunt voor de sector, media en politiek.”

20:55 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen | Tags: pieter swaelens, bea |  Facebook | |  Print |

18/12/2017

De winnaars van de vijfde editie van de Sabam Awards

Vanavond werden in de Brusselse KVS voor de vijfde keer de Sabam Awards uitgereikt. Sabam zet hiermee haar leden in de verschillende disciplines - muziek, audiovisueel werk, theater & dans, visuele kunsten en literatuur - in de schijnwerpers.

Aan elke award is een geldprijs van € 2.000 verbonden. De Sabam Awards vinden afwisselend plaats in de beide gemeenschappen. Friedl’ Lesage leidde de show in goede banen.
Na lange beraadslagingen kozen de verschillende externe jury’s volgende winnaars:

MUZIEK
Pop/Rock: Millionaire – Sciencing
Alternatief: TaxiWars - Fever
Hedendaags klassiek: Robert Groslot – 1ste Piano Concerto
Nederlandstalig: Het Zesde Metaal – Calais
Electronic: Soulwax - FROM DEEWEE
Airplay (voor het meest gedraaide nummer op Vlaamse radio’s): Lost Frequencies – Reality
- uitgever: Tous Ensemble Publishing- Strengholt Music Publishing Belgium
- auteurs: Felix De Laet, Janieck Devy en Radboud Miedema.
Export (voor het nummer dat het meeste auteursrechten uit het buitenland ontving): Lost Frequencies - Reality

AUDIOVISUEEL WERK
Fictiefilm: Home - Fien Troch
Fictiereeks: Bevergem - Bart Vanneste, Wannes Cappelle, Gilles Coulier, Dries Heyneman en Joost Laperre
Documentaire: Een kwestie van geluk - Kat Steppe, Jan Van der Weken, Jan Daneels, Stev Van Thielen, Rene Vermeulen, Alexandra Lens, Tom Lenaerts en Kato Maes

LITERATUUR
Roman: Joost Vandecasteele - Jungle
Jeugdliteratuur: Michael De Cock - Rosie en Moussa voor altijd (illustraties: Judith Vanistendael)

THEATER & DANS
Theater: Stefan Lernous - BUKO
Jeugdtheater: Lies Pauwels - Het Hamiltoncomplex

VISUELE KUNSTEN
Sofie Muller

Verder kreeg Brihang een eervolle vermelding in de categorie ‘Nederlandstalig’, net als ‘Generatie B’ van Joost Vandecasteele en Pieter Van Hees in de categorie ‘fictiereeks’ en ‘Bobbejaan’ van Benny Vandendriessche en Tom Schoepen in de categorie ‘documentaire’.

Naast een optreden van jong raptalent Brihang, bracht Jasper Steverlinck het nummer ‘That’s Not How Dreams Are Made’. Pianiste Eliane Rodrigues speelde een compositie van Robert Groslot en Joost Vandecasteele las met verve een fragment uit ‘Jungle’, zijn bekroonde roman.

22:00 Gepost door www.showbizzkanaal.be in Algemeen | Tags: sabam awards, sabam awards 2017 |  Facebook | |  Print |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende